Brabant

Wij willen er zijn voor alle mensen in en rond Brabant, die te maken hebben of krijgen met hiv. Je bent van harte welkom in Café Positief of bij Tam Tam.

Tam-Tam bijeenkomst

19/08/2017, Brabant | Colourful

Tilburg: De Tam-Tam bijeenkomst bijeenkomst voor hiv-positieve mensen met een migratie-achtergrond in Noord Brabant is deze keer een Social Day in Den Haag.

Welkom op de regiopagina Brabant

Wij willen er zijn voor alle mensen in en rond Brabant, die te maken hebben of krijgen met hiv. Dat houdt in dat naast alle hiv-positieve mannen en vrouwen, ook hun partners, familieleden, vrienden en betrokkenen uitdrukkelijk hiertoe worden gerekend. Hiv maakt geen onderscheid en wij ook niet, ongeacht sociale status, seksuele voorkeur, etniciteit of wat dan ook.

Café Positief in de Harmonie

De borrel van Regio Brabant zit sinds najaar 2016 op een nieuwe locatie die voor iedereen goed bereikbaar is. Namelijk De Harmonie, Stationsstraat 26 in Tilburg. Dichtbij het station en met parkeerplaats. Met dit maandelijks café doen we samen een stap om hiv verder te normaliseren. Een prima locatie voor alle Brabanders met hiv, partners en betrokkenen om elkaar te ontmoeten.

Tam-Tam bijeenkomsten

Onder mensen met hiv van niet-Nederlandse afkomst komt het vaak voor dat men vanwege het taboe op hiv geen contact wil met andere mensen in dezelfde situatie. De angst voor roddel en uitsluiting is erg groot. Maar een deel van hen wil na verloop van tijd wel graag contact.

22 mei 2017

wereldburger 1Ik hoop, dat je nooit hoeft te schreeuwen,
Van angst of van honger of pijn.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te kijken,
Als je dochter brutaal wordt verkracht.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te zwijgen,
Omdat je eens zei wat je dacht.
Ik hoop, dat je nooit wordt getreiterd,
Omdat jij iets anders gelooft.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te huilen,
Als alles is weggeroofd.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te zien,
Dat het land voor je ogen verbrandt.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te smeken,
Om asiel in een veilig land.

Maar stel, dat het ooit zou gebeuren,
Dan hoop ik voor jou en voor mij
Op een land dat ons zal omarmen
En zegt : kom maar hier, je bent vrij !

R. Griffioen