Brabant

Wij willen er zijn voor alle mensen in en rond Brabant, die te maken hebben of krijgen met hiv. Je bent van harte welkom in Café Positief of bij Tam Tam.

Lunch en bezoek aan de Dutch Design Week

26/10/2019

We gaan op bezoek bij de Dutch Design Week. Een jaarlijks steeds groter festijn rondom alles wat met ‘design’ te maken heeft. In onderling overleg is besloten dat wij geen vast programma aanbieden. De keuze is zo groot en de verschillende interesses ook. Vandaar dat wij het programma open laten. Het enige wat geregeld is, is een gezamenlijke

...

Welkom op de regiopagina Brabant

Wij willen er zijn voor alle mensen in en rond Brabant, die te maken hebben of krijgen met hiv. Dat houdt in dat naast alle hiv-positieve mannen en vrouwen, ook hun partners, familieleden, vrienden en betrokkenen uitdrukkelijk hiertoe worden gerekend. Hiv maakt geen onderscheid en wij ook niet, ongeacht sociale status, seksuele voorkeur, etniciteit of wat dan ook.

Nieuwe workshopreeks start dit najaar in Eindhoven

De Hiv Vereniging organiseert in Eindhoven dit najaar weer een workshopreeks van zes bijeenkomsten voor mensen met hiv. Deelname is gratis! De data van de workshop zijn: 15-10, 22-10, 29-10, 19-11, 26-11 en 3-12. Ben je geïnteresseerd? Neem dan contact op met het Servicepunt.

Café Positief in de Harmonie

De borrel van Regio Brabant zit sinds najaar 2016 op een nieuwe locatie die voor iedereen goed bereikbaar is. Namelijk De Harmonie, Stationsstraat 26 in Tilburg. Dichtbij het station en met parkeerplaats. Met dit maandelijks café doen we samen een stap om hiv verder te normaliseren. Een prima locatie voor alle Brabanders met hiv, partners en betrokkenen om elkaar te ontmoeten.

Tam-Tam bijeenkomsten

Onder mensen met hiv van niet-Nederlandse afkomst komt het vaak voor dat men vanwege het taboe op hiv geen contact wil met andere mensen in dezelfde situatie. De angst voor roddel en uitsluiting is erg groot. Maar een deel van hen wil na verloop van tijd wel graag contact.

13 mei 2019

Regio Brabant organiseert verschillende bijeenkomsten voor mensen met hiv en direct betrokkenen. De doelgroep wordt bereikt door flyers, via informatie op de site van de Hiv Vereniging, ETZ Tilburg, Catharina Ziekenhuis Eindhoven, GGD West Brabant, GGD Midden Brabant, gaysauna’s en mond-tot-mond reclame.

31 okt 2018

Elke regio en groep van de vereniging heeft een eigen werkplan voor 2019 geschreven. Deze plannen worden op de website gepubliceerd zodat ze goed vindbaar zijn voor mensen die geïnteresseerd zijn in activiteiten van een bepaalde groep of in hun regio. De plannen van regio Brabant kun je hier bekijken.

01 mei 2018

Regio Brabant organiseert verschillende bijeenkomsten voor hiv-positieve mannen en vrouwen en direct betrokkenen. De doelgroep wordt bereikt door flyers, via informatie op de site van de Hiv Vereniging, plus> en mond-tot-mond reclame.

22 mei 2017

wereldburger 1Ik hoop, dat je nooit hoeft te schreeuwen,
Van angst of van honger of pijn.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te kijken,
Als je dochter brutaal wordt verkracht.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te zwijgen,
Omdat je eens zei wat je dacht.
Ik hoop, dat je nooit wordt getreiterd,
Omdat jij iets anders gelooft.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te huilen,
Als alles is weggeroofd.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te zien,
Dat het land voor je ogen verbrandt.
Ik hoop, dat je nooit hoeft te smeken,
Om asiel in een veilig land.

Maar stel, dat het ooit zou gebeuren,
Dan hoop ik voor jou en voor mij
Op een land dat ons zal omarmen
En zegt : kom maar hier, je bent vrij !

R. Griffioen