In 2021 hopelijk weer Café Positief in Brabant

Gepubliceerd: 09 december 2020

De Hiv Vereniging stelt elk jaar een werkplan op voor het komend jaar. In dit werkplan zitten ook bijdrages van de regio’s en groepen van de Hiv Vereniging, waarin ze hun plannen voor het komend jaar verkondigen. In dit blog vind je de plannen van de regio Brabant voor het jaar 2021. Het complete werkplan van 2021 vind je hier.

Regio Brabant organiseert verschillende bijeenkomsten voor mensen met hiv en direct betrokkenen. De doelgroep wordt bereikt door flyers, via informatie op de site van de Hiv Vereniging, ETZ Tilburg, Catharina Ziekenhuis Eindhoven, GGD West Brabant, GGD Midden Brabant, gaysauna’s, sociale media en mond-tot-mondreclame.

Café Positief

De regio wilt in 2021 weer avonden organiseren in de vorm van Café Positief. Hierbij komen mensen bij elkaar om in een informele setting informatie uit te wisselen en ondersteuning te bieden. Daarnaast worden er bijzondere café-avonden en activiteiten georganiseerd verspreid door Brabant. Denk hierbij aan een zomerbarbecue, kerstborrel en bowlen.

Geen Tam-Tam

Door de coronamaatregelen en gebrek aan coördinatoren worden de Tam-Tam activiteiten in 2021 vooralsnog niet georganiseerd. Mensen die deze activiteiten bezoeken zijn geïnformeerd en worden doorverwezen binnen de vereniging naar andere ontmoetings- of ondersteuningsmogelijkheden.

COVID-19

Door de situatie nu met COVID-19 is het onzeker hoe regio Brabant de zaken in 2021 kan organiseren. Het werkplan is zodanig opgesteld dat ze verwachten hiermee te kunnen starten met de coronamaatregelen die op dat moment gelden.

Wil jij je inzetten als vrijwilliger voor regio Brabant of heb je vragen over leven met hiv? Neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur op 020 - 689 25 77 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..