Brochures

Over verschillende onderwerpen rondom leven met hiv zijn brochures beschikbaar. Hieronder vind je een overzicht van de brochures met daaronder verschillende keuzeopties: de brochure als pdf downloaden naar je computer, bestellen of online door de brochure heen bladeren zodat je een indruk krijgt van de inhoud.

Brochures

Positief leven in gewone taal

In woord maar ook vooral in beeld wordt ingegaan op verschillende onderwerpen die belangrijk zijn en waarover vragen opkomen als iemand de hiv-diagnose krijgt. Over vertellen, medicatie, de behandeling, seks, werk en gezond oud worden. Bedoelt voor mensen die de Nederlandse taal nog niet goed onder de knie hebben of niet sterk zijn in geschreven taal.

Download Bekijk online (906 KB) Bestel

Living positive in common language

De Engelstalige uitgave van Positief Leven in gewone taal. In woord maar ook vooral in beeld wordt ingegaan op verschillende onderwerpen die belangrijk zijn en waarover vragen opkomen als iemand de hiv-diagnose krijgt. Over vertellen, medicatie, de behandeling, seks, werk en gezond oud worden. Bedoelt voor mensen die de taal nog niet goed onder de knie hebben of niet sterk zijn in geschreven woord.

Download Bekijk online (883 KB) Bestel

Vivre positivement avec le VIH en langage simplifé

De Franse uitgave van Positief leven in gewone taal. In woord maar ook vooral in beeld wordt ingegaan op verschillende onderwerpen die belangrijk zijn en waarover vragen opkomen als iemand de hiv-diagnose krijgt. Over vertellen, medicatie, de behandeling, seks, werk en gezond oud worden. Bedoelt voor mensen die de taal nog niet goed onder de knie hebben of niet sterk zijn in geschreven woord.

Download Bekijk online (895 KB) Bestel

Vivir positivamente con VIH en lenguaje corriente

De Spaanse uitgave van Positief leven in gewone taal. In woord maar ook vooral in beeld wordt ingegaan op verschillende onderwerpen die belangrijk zijn en waarover vragen opkomen als iemand de hiv-diagnose krijgt. Over vertellen, medicatie, de behandeling, seks, werk en gezond oud worden. Bedoelt voor mensen die de taal nog niet goed onder de knie hebben of niet sterk zijn in geschreven woord.

Download Bekijk online (888 KB) Bestel

Positief Leven algemeen

Dé voorlichtingsgids voor mensen die net de diagnose hiv hebben gekregen. Als je net te horen hebt gekregen dat je hiv hebt, kan dat heel aangrijpend zijn. Positief leven combineert praktische informatie met persoonlijke verhalen.

Download Bekijk online (13.70 MB) Bestel

Gids positief zorgt

De Hiv Vereniging krijgt regelmatig signalen dat mensen met hiv negatieve ervaringen hebben binnen  de reguliere zorg.  Positief zorgt is een gids die hiv-positieven en professionals in de zorg informeert en wil bijdragen aan een beter contact tussen zorgverleners en mensen met hiv.

Download Bekijk online (1.12 MB) Bestel

Positieve seksualiteit

Iedereen leeft op z’n eigen manier met hiv. En iedereen beleeft zijn seksualiteit en relatie op zijn of haar eigen manier. Of je nu net hebt gehoord dat je hiv hebt of al jarenlangpositieve seksualiteit 1 leeft met hiv, deze brochure biedt informatie en inspiratie rondom seksualiteit. Er staan volop citaten in van mensen met hiv over hun seksualiteit en van mensen die hierbij support kunnen bieden.

Download Bekijk online (8.91 MB) Bestel

Positief Werkt

Tegenwoordig kunnen mensen met hiv, dankzij de medische ontwikkelingen, maatschappelijk goed blijven functioneren. Er zijn echter nog veel vooroordelen over hiv. De confrontatie met hiv kan bij werkgevers of collega's een overdreven reactie teweegbrengen. In deze  gids is de belangrijkste informatie gebundeld.

Download Bekijk online (910 KB) Bestel

Positief leert

De confrontatie met hiv kan in het onderwijs overdreven reacties veroorzaken die vaak verstrekkende gevolgen hebben voor het kind met hiv en/of de ouders. Positief leert wil door het geven van de juiste informatie verkeerde beeldvorming over hiv wegnemen en stigmatisering en discriminatie van kinderen, scholieren en studenten met hiv tegengaan.

Download Bekijk online (5.33 MB) Bestel

Positief geadopteerd

‘Positief geadopteerd’ van Hiv Vereniging ondersteunt (aspirant)adoptieouders bij hun beslissing een kind met hiv te adopteren en beantwoordt vragen die in dit verband kunnen worden gesteld. Ervaringsverhalen van alle betrokken partijen worden afgewisseld met medische en sociaal-maatschappelijke informatie.

Download Bekijk online (3.13 MB) Bestel

Bestelformulier Hiv Vereniging mei 2017

Voor het bestellen van folders van de Hiv Vereniging of meerdere exemplaren van de brochures kun je gebruik maken van het bestelformulier.

Download Bekijk online (121 KB) Bestel