Leermodule Positief in beeld

De leermodule Positief in beeld is ontstaan uit een samenwerking tussen Summa Zorg en de Hiv Vereniging. Met deze leermodule willen zij gezamenlijk hiv op een positieve wijze in beeld brengen, hiv bespreekbaar en zichtbaar maken en de kennis rondom hiv vergroten binnen het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.

De leermodule Positief in beeld is als project beschreven. De studenten zijn zelf actief en werken groepsgewijs aan de hand van opdrachten toe naar de eindopdracht van deze leermodule: het geven van voorlichting over hiv. Deze voorlichting als eindpresentatie kan worden gegeven binnen de eigen scholengemeenschap of opleiding of aan een door u gekozen doelgroep. Door zelf kennis te verzamelen en te construeren en door de opgedane kennis over te dragen op de gekozen doelgroep tijdens een voorlichtingsbijeenkomst, wordt een hoog leerrendement behaald en wordt de kennis over hiv vergroot. Zo dragen alle studenten direct bij aan het maatschappelijk doel van deze leermodule: hiv zichtbaar en bespreekbaar maken en daarmee het stigma rondom hiv in Nederland doen afnemen.

De Hiv Vereniging gaat graag met u in gesprek om de module zo goed mogelijk te laten aansluiten bij uw opleiding. Daarnaast biedt de Hiv Vereniging voorlichting specifiek over leven met hiv aan door getrainde ervaringsdeskundigen. Deze voorlichtingsbijeenkomst ondersteunt deze leermodule en is van grote meerwaarde om het onderwerp dichtbij te laten komen voor de studenten.

Tot slot. In 2018 vindt in Amsterdam de tweejaarlijkse Wereld Aids Conferentie (WAC) plaats, van 22 t/m 28 juli 2018. Er worden zo’n 20.000 bezoekers van over de hele wereld verwacht. Uiteraard zal de conferentie de nodige media-aandacht krijgen. Kortom, een reden te meer om in de komende periode hiv aandacht te geven en aan bod te laten komen in het onderwijs.

Voor meer informatie over de Leermodule Positief in beeld kunt u contact opnemen met het Servicepunt van de Hiv Vereniging: elke ma, di, do van 14.00 - 22.00 uur op telefoonnummer 020 - 689 25 77. Of stuur een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..