Face-to-face gesprek

Iemand ontmoeten die ook leeft met hiv biedt (visuele) herkenning – dat kan bijvoorbeeld met iemand van een doelgroep waar men zich mee identificeert of met een persoon in de regio waar iemand woont.

Het Servicepunt van de vereniging biedt ook de mogelijkheid van een eenmalig face-to-face gesprek met iemand die zelf leeft met hiv als aanvulling op een eerder telefonisch gesprek. Het doel van een face-to-face gesprek is de drempel te verlagen voor deelname aan een activiteit of de workshopreeks Positief Leven of voor het aanmelden voor een FB groep.

Het eenmalige gesprek met een vrijwilliger van het Servicepunt vindt plaats bij de Hiv Vereniging in Amsterdam. Je praat verder door met degene die je eerder aan de telefoon hebt gehad, zodat er doorgegaan kan worden op de onderwerpen die jullie besproken hebben. Ook kan het Servicepunt voor face-to-face gesprek contact leggen met groepen en regio’s in de vereniging.

Een face-to-face gesprek is een extra steuntje in de rug om volgende stappen te zetten. Het gesprek is niet bedoeld voor mensen die nog enorm worstelen met hun hiv-status. Dan is peer-counseling misschien een betere optie.

Het Servicepunt is bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag van 14.00 - 22.00 uur op 020 - 689 25 77.

Bekijk of download hier het hele pdf aanbod van onderling contact en ondersteuning (1.13 MB)  vanuit de vereniging.