Stadswandeling Heusden: het bleef nog lang onrustig...

Gepubliceerd: 01 mei 2024

Zondag 21 april organiseerde regio Brabant een mooie groepswandeling onder leiding van een gids door vestingsstad Heusden. Regiocördinator Kelly schreef een korte blog en maakte een paar foto's.

Koffie & appeltaart

We starten de middag bij café Havenzicht met een lekker bakje koffie of thee en een stuk appeltaart. De meeste mensen in de groep kennen elkaar, en er wordt meteen volop gekletst. Na een gezellig uurtje maken we ons klaar om richting het VVV kantoor te gaan, om met onze stadswandeling te beginnen.

Gevels

Gids Jos neemt ons mee en vertelt van alles over Heusden. Hoe het ontstaan is en waarom sommige gevels eruit zien zoals ze eruit zien en waarom ze een bepaalde naam hebben gekregen. Zo lopen we anderhalf uur door Heusden en krijgen we heel veel informatie van Jos. We sluiten af in de haven van Heusden met een grappig verhaal over de molens.

Onrustig?

We nemen hier afscheid van onze gids en belanden met de groep op een terrasje om gezellig nog even na te kletsen en wat te drinken. Het bleef nog lang onrustig in het pittoreske Heusden…. Maar what happens in Heusden stays in Heusden….

Wandelclub HIV

Wandelen is gezond, gezellig en heel prettig. Veel mensen houden van wandelen. Je beweegt, ziet veel moois om je heen, je kunt goede gesprekken voeren of juist in stilte naast elkaar lopen. Wandelen verbindt mensen met elkaar, met de natuur of omgeving én het is supergoed voor je lijf en geest.

Kelly merkte dat meerdere mensen met hiv graag wandelen en daarom start ze voor mensen met hiv de Wandelclub HIV (Heerlijk Inspannende Voettochten). Hierover binnenkort meer.