Limburg

Wij staan voor alle mensen in en rond Limburg die te maken hebben of krijgen met hiv. Ook voor hun partners, familieleden, vrienden en betrokkenen. Wij sluiten niemand uit.

Patiënt informatie avond Maastricht

14/09/2017

Het hiv-behandelteam van het MUMC+ nodigt u van harte uit om aanwezig te zijn op de informatieavond voor mensen die leven met hiv.

Welkom op de regiopagina Limburg

Wij willen de belangen van alle mensen in en rond Limburg, die te maken hebben of krijgen met hiv, zo goed mogelijk behartigen. Dat houdt in, dat naast alle hiv-positieven, ook hun partners, familieleden, vrienden en betrokkenen uitdrukkelijk hiertoe worden gerekend. Wij sluiten niemand uit, ongeacht sociale status, seksuele voorkeur, etniciteit of wat dan ook.

Inloop Lunch

Regio Limburg gaat regelmatig een inloop lunch organiseren, speciaal voor mensen met hiv, betrokkenen en professionals. De eerste inloop lunch is op: vrijdag 23 juni 2017 van 11.00 – 13.00 uur. We ontmoeten je graag om kennis te maken tijdens de lunch! Kom jij aanschuiven?!

06 juni 2017

Via een kennis van het Aidsfonds kreeg ik de tip om contact op te nemen met Hans Meex. Hans heeft onlangs een boek geschreven. Komt uit Zuid Limburg en is levenslang ziek. Het boek  - met de titel Levenslang ziek - gaat over zijn leven met hemofilie, hepatitis-C en hiv.

22 mei 2017

In Limburg hebben Sabine, Nikki en Chris het initiatief genomen om activiteiten te gaan organiseren voor mensen die leven met hiv in die regio. Daarmee krijgt de Hiv Vereniging er een regio bij. Twee jaar geleden is het idee opgevat om ook in de regio Limburg “iets’ op te zetten voor mensen die leven met hiv. Een van de initiatiefnemers is Sabine. Zij heeft via de Hiv Vereniging een oproep gedaan of er mensen zijn die samen met haar activiteiten in Limburg zouden willen opzetten. Hierop reageerde Nikki. Zij heeft zelf geen hiv, maar door haar werkervaring bij Soa Aids Nederland en het Aids Fonds heeft zij veel affiniteit met mensen die leven met hiv. Een aantal maanden later meldde Chris zich. Hij wil graag iets betekenen voor met name de jongeren in de regio en met zijn ervaring jongeren ondersteunen die net gehoord hebben dat ze hiv hebben. Sabine en Chris hebben zelf ervaren dat juist kort na de diagnose het hebben van contact met anderen zo belangrijk is en vaak ontbreekt.