Regio Limburg in 2018

Gepubliceerd: 14 mei 2019

In de regio Limburg is het een grote uitdaging om mensen met hiv met elkaar in contact te brengen. Er zijn nu 3 vrijwilligers die er de schouders onder zetten om hiv en stigmabestrijding op de agenda te houden en onderling contact mogelijk te maken. De langgerekte provincie, met twee buitengrenzen en in de grensgebieden veel niet-westerse illegale prostituees maakt de regionale situatie heel specifiek.

Wereld Aids Dag

wereld aids dag limburg algemeen 400In 2018 zijn we bezig geweest om onszelf op de kaart zetten in de regio door de 2de Wereld Aids Dag te organiseren in samenwerking met Buddyzorg Limburg, Dienstkerk en samenleving, Open universiteit, Universiteit Maastricht en COC Limburg. Daarnaast hebben we onze activiteiten gepromoot bij onze netwerkpartners.

In contact brengen

Ook hebben we een netwerkborrel georganiseerd, een buikdansworkshop voor vrouwen en een aantal lunches waarop mensen met hiv en hun betrokkenen elkaar in een ontspannenn sfeer kunnen onmoeten. Dit jaar is vanuit de vrijwilligersgroep een tweede persoon de peer-counselorstraining gaan volgen.

Voorlichting

Dit jaar zijn we begonnen met de eerste voorlichting in Heerlen bij Hoge School Zuyd. Uiteraard zijn daarnaast ook de diverse activiteiten en de aandacht in de pers rondom Wereld Aids Dag ook een vorm van voorlichting over leven met hiv aan het algemene publiek.

In 2019 gaan we ons meer richten op het faciliteren van onderling contact, empowerment en de activiteiten.