Regio Limburg komt met grote plannen voor 2021

Gepubliceerd: 09 december 2020

De Hiv Vereniging stelt elk jaar een werkplan op voor het komend jaar. In dit werkplan zitten ook bijdrages van de regio’s en groepen van de Hiv Vereniging, waarin ze hun plannen voor het komend jaar verkondigen. In dit blog vind je de plannen van de regio Limburg voor het jaar 2021. Het complete werkplan van 2021 vind je hier.

Regio Limburg heeft zich de afgelopen jaren ontwikkelt tot een actieve groep vrijwilligers die met plezier activiteiten organiseert voor mensen met hiv. Ook in 2021 willen ze hier aan werken, als de coronamaatregelen dat toelaten.

Enquête onder bezoekers

De maandelijkse lunch wordt door ongeveer 15 mensen per keer bezocht en bestaat vooral uit een vaste groep bezoekers, met zo nu en dan nieuwe bezoekers. In 2020 heeft de regio een enquête gehouden onder de bezoekers en daar kwam uit dat ze over het algemeen erg tevreden zijn met de bijeenkomsten. De regio bouwt hierop verder in 2021. Daarnaast gaan ze ook proberen om nieuwe bezoekers te trekken door de bijeenkomsten op meer plaatsen te promoten.

Informatievoorziening

De regio wil actuele sociaal-maatschappelijke en medische kennis over hiv bij regionale partners vergroten door voorlichting vanuit Hiv Vereniging te promoten. Daarnaast wordt er gekeken naar nieuwe manier van promoten door bijvoorbeeld via Instagram. Tot slot wordt er gekeken of informatie op de website vernieuwd moet worden.

Geluid uit de regio

Volgens regio Limburg zou er meer aandacht moeten zijn voor vrouwen met hiv en heteromannen met hiv. De regio heeft te maken met een verouderd beeld over de Hiv Vereniging (vooral een aangelegenheid voor homomannen).  Dit beeld is niet actueel en vaak ook stigmatiserend. De regio wil in 2021 werken aan een nieuw beeld over leven met hiv in Limburg.

Wil jij je inzetten als vrijwilliger voor regio Limburg of heb je vragen over leven met hiv? Neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur op 020 - 689 25 77 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..