Vragen over hiv en de coronavaccinatie

Sinds de eerste week van januari 2021 worden in Nederland mensen gevaccineerd tegen het coronavirus. Vanaf 4 januari worden uitnodigingen verstuurd, op 6 januari zijn de eerste vaccinaties gegeven. Maar welk vaccin gaat er in Nederland gebruikt worden? En is dat wel onderzocht bij mensen met hiv? En is er geen interactie met hiv-medicatie? We beantwoorden hier je vragen.

Vragen over het coronavaccin en hiv

Via het Servicepunt zijn verschillende vragen over hiv en het coronavaccin binnengekomen. We beantwoorden ze hieronder. Wanneer je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn, neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via 020 - 689 25 77 (maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur).

(Prefer this in English? Click here. Een voorkeur voor Engels? Klik dan hier. Wil je meer lezen over hiv en het coronavirus? Klik dan hier.)

Let op: dit artikel is voor het laatst bijgewerkt op 13 januari 2021. We vullen dit artikel aan zodra er nieuws is.

Hoe werken de verschillende vaccins?

Wereldwijd werken onderzoekers aan meer dan tweehonderd vaccins tegen COVID-19. Je leest hieronder wat de verschillende vaccins die in de Nederland verwacht worden inhouden.

vaccine platforms 750

Bron: The Economist (16 april 2020)