Positive Families

Positive Families zet zich in voor gezinnen die leven met hiv. Gezinnen waarin één of meerdere kinderen en/of ouders leven met hiv. Dus ook voor ouders, broertjes of zusjes die geen hiv hebben. Want: hiv binnen het gezin heeft gevolgen voor de hele familie.

Welkom op de pagina van Positive Families

Positive Families, voor gezinnen waar hiv een rol speelt. Voor de meeste gezinnen is hiv een groot geheim dat met slechts weinigen wordt gedeeld. Bij Positive Families kunnen ouders en kinderen met hiv elkaar ontmoeten en ervaringen uitwisselen.

Gezinnen waar hiv een rol speelt

Positive Families zet zich in voor gezinnen die leven met hiv. Gezinnen waarin één of meerdere kinderen en/of ouders leven met hiv. Positive Families is er dus ook voor de broertjes of zusjes die geen hiv hebben. Immers: hiv binnen het gezin heeft gevolgen voor de hele familie.

Activiteiten Positive Families

Positive Families organiseert meerdere activiteiten per jaar gericht op gezinnen met kinderen tot en met 18 jaar.Centraal staat het landelijke Positive Families weekend, dat eenmaal per jaar plaatsvindt (meestal in mei).

Werkboek voor kinderen

In samenwerking met communicatiebureau Volle-Maan en de Nederlandse kinder hiv-consulenten heeft de vereniging gewerkt aan een werkboek voor kinderen.

01 aug 2016

Op Summercamp Heino was in het laatste weekend van mei van 2016 eigenlijk bij toeval zowel het jaarlijkse weekend van Positive Families als dat van The Young Ones. Het terrein is enorm groot, er is heel veel te doen en beide groepen hadden een geheel eigen programma. Toch waren er momenten dat we één grote familie waren.

14 sept 2015

De eerste aflevering van de VPRO-serie 'Mijn vader' gaat over de dertienjarige Ntsiuoa. Zij en haar moeder komen oorspronkelijk uit Zuid-Afrika. Nu woont ze in Hengelo met haar moeder en stiefvader.