Ook in 2020 komt er weer een weekendactiviteit

Gepubliceerd: 05 februari 2020

Positive Families is dé groep voor families met kinderen tot 18 jaar, waar hiv een rol in het gezin speelt. Zij bieden een omgeving waar je open kunt zijn over hiv.

Tijdens activiteiten staat informatie delen m.b.t. ontwikkelingen binnen de vereniging, hiv, kinderen en volwassenen centraal. Zo leren bijvoorbeeld de ouders van (adoptie)kinderen met hiv ook van volwassenen met hiv.

Het weekendprogramma is samengesteld rondom een thema en wordt voorbereid en ter plekke georganiseerd door vrijwilligers i.s.m. de coördinator. Kennismaking, workshops en informatie-uitwisseling staat op het programma voor ouders. De kinderen vermaken zich apart met diverse activiteiten. Families met kinderen tot 18 waarin hiv een rol speelt, of het nu Nederlandse, gemengde- en migrantengezinnen of adoptiegezinnen zijn, allemaal zijn van harte welkom.

Dit jaar vindt het weekend plaatst van 8 – 10 mei 2020. Wil jij je als vrijwilliger inzetten voor het weekend? Lees dan deze informatie en meld je aan.

Kinderen met hiv kunnen doorgroeien naar The Young Ones en later naar andere regio’s of groepen. Ook volwassenen met hiv kunnen bijvoorbeeld aansluiten bij Posidivas, ontmoetingen van Tam Tam bijwonen of actief worden binnen Colourful.

Adoptie

Ervaringsdeskundigen verstrekken informatie aan aspirant adoptieouders van kind(eren) met hiv. Zij delen eigen ervaring en verwijzen naar informatiebronnen zoals het Servicepunt van de vereniging, adoptiebureaus of andere ouders. Deze persoonlijke gesprekken zijn waardevol, beantwoorden vragen die leven en geven praktische informatie.