Jaarverslag 2022 Poz&Proud

Gepubliceerd: 10 juli 2023

Poz&Proud heeft in 2022 praktisch alle geplande activiteiten kunnen uitvoeren. Lees meer over de hoogtepunten van Poz&Proud het afgelopen jaar.

Hoogtepunten van Poz&Proud in 2022, door Erwin, Allard & Rick:
We hebben bijna alle activiteiten weer in de agenda kunnen zetten en uit kunnen voeren. We merken dat de achterban blij is elkaar weer te kunnen zien en met volle energie activiteiten van Poz&Proud te kunnen bezoeken. Zoals de 'maandelijkse' CD4's, zowel in Amsterdam als in Amersfoort, waarbij we enkele keren een zeer goede opkomst hebben gehad. Bij de twee Angels Brunches, in mei en oktober, hadden we eveneens een opkomst van telkens zo’n 30 man.

Canalparade
Een groots moment blijft altijd onze deelname aan de Canalparade tijdens Pride Amsterdam. Dit jaar met nog meer een dwarsdoorsnede van groepen van de Hiv Vereniging, met genderdiversiteit als overkoepelend thema. Veel nieuwe gezichten en dankbare berichtjes na afloop, van zowel man als vrouw, hiv-positief of hiv-negatief.

Mankracht-wandeling
Onze tweede Mankracht-wandeling was mede door de diversiteit (de Canalparade heeft hier mede voor gezorgd) zeer goed bezocht, er liepen twaalf mensen mee. De reis erheen al een belevenis. In de zeer mooie omgeving van de Loonse en Drunense duinen kwamen tijdens een paar 'stops' gedurende de wandeling goede groepsgesprekken tot stand, over leven met hiv toen-nu-heden.

Jubileum Poz&Proud
We konden in het voorjaar eindelijk stil staan bij ons vijftienjarig jubileum als Poz&Proud. Met een eerste infomiddag met als thema chemsex. En de uitreiking van de Positive Award, aan Wolfgang Schreiber voor zijn jarenlange inzet voor onder andere de Long Term Survivors.

Tweede infomiddag
De tweede infomiddag van 13 november stond in het teken van (langer) leven met hiv. Het was fijn om ook hier weer onze achterban te zien en spreken, maar ook de connectie te maken met anderen uit de community. Ook hebben we bij beide activiteiten een diverse groep kenners en experts gesproken, en verzorgde Theater van de Heelheid prachtige sketches tijdens de eerste themamiddag.

Pride66 Award
Onze laatste infomiddag en het thema daarvan zijn niet onopgemerkt gebleven, tijdens de eindejaarsborrel van Pride66 kregen we de jaarlijkse penning van Pride66 uitgereikt met een handreiking van D66-lid Lisa van Ginneken om in gesprek te gaan over het acceptatiebeleid van verzekeraars.

Positive-Yoga
Als laatste hebben we de workshop Positive-Yoga weer kunnen organiseren onder de bezielende (bege)leiding van Wim Liefting. Voor het komende jaar willen we nóg meer activiteiten, zoals het Mankrachtweekend, weer geüpdated op het programma zetten.

Jaarverslag 2022
Lees het algemene Jaarverslag 2022 van de Hiv Vereniging.

Erwin, Allard en Rick.