Gelderland

Naast een maandelijks hiv-café bieden we mensen met hiv die niet daarheen kunnen of willen komen bemiddeling voor een persoonlijk gesprek voor het geven van informatie en ondersteuning.

Ontmoetingsavond Hiv-Café Positief Arnhem

05/07/2017, Gelderland

Arnhem: Je bent van harte welkom in het Hiv-Café Positief: Roze Bunker - St Catharinaplaats 10, Arnhem. Het café zit op de hoek achter de stadsschouwburg én naast het hoofdbureau van de politie in Arnhem. Café open vanaf 19.30.

Welkom op de regiopagina van Gelderland

In de provincie Gelderland is de Hiv Vereniging regio Gelderland actief. Een groep vrijwilligers die zich inzet voor het bevorderen van het onderling contact en ondersteuning van mensen met hiv. Dit doen wij onder meer in een eigen hiv-café in Arnhem, maar op verzoek ook bij mensen thuis of in het ziekenhuis.

Hiv-café Positief in Arnhem

Met het hiv-café "Positief" biedt de regio aan mensen met hiv en betrokkenen de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten, informatie te krijgen en thema's te bespreken in een veilige en ongedwongen omgeving. Het hiv-café is elke eerste woensdag van de maand geopend van 19.30 tot 23.00 uur.

Meewerken als vrijwilliger?

Je bent van harte welkom! Om mee te werken maakt het niet uit of je wel of geen hiv hebt. Het belangrijkste is dat vrijwilligers een warme betrokkenheid voelen met mensen met hiv/aids. Zou je graag willen meewerken als vrijwilliger aan een activiteit, laat het ons weten en stuur een bericht aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We zijn regelmatig op zoek naar nieuwe voorlichters, gastheren/vrouwen en barmensen voor het hiv-café. Nieuwe enthousiaste mensen zijn steeds weer nodig!

Digitale nieuwsbrief

Om de mensen in Gelderland (en omstreken) op de hoogte te houden van haar activiteiten, verstuurt regio Gelderland zo’n zes keer per jaar een nieuwsbrief per e-mail. Daarnaast wordt een paar dagen voorafgaand aan bijzondere activiteiten in het hiv-café, zoals bijvoorbeeld thema-avonden, een herinneringsmail gestuurd. Wil jij op de hoogte blijven van de activiteiten van regio Gelderland? Vul dan je e-mailadres in in de aanmeldmodule.

Persoonlijk contact

Voor mensen met hiv die niet naar het hiv-café kunnen of willen komen, maar wel contact met een lotgenoot willen, kan de regio bemiddelen. We kunnen persoonlijk contact aanbieden met een hiv-geïnfecteerde vrijwilliger voor het geven van informatie en ondersteuning.

19 mei 2017

Bezoekers van het hiv-café Arnhem hebben een gezellige avond buiten het café om gehad. We zijn met een clubje mensen wezen bowlen en daarna heerlijk tapas gegeten. Op die manier ga je toch anders met elkaar om dan in het café. Bij het bowlen ging het niet om de punten maar om het plezier dat we hadden als er bij sommigen de bal eens niet in de goot terecht kwam. Eigenlijk hadden we een kinderbaan erbij moeten hebben. Toch waren er een paar bij die best een heel aardig balletje konden gooien. Na de bowlingballen gingen we door voor de gehaktballetjes in tomatensaus. De sfeer was erg ontspannen en de gesprekken gingen overal en nergens over. En pillen werden gewoon tussen de diverse tapas door geslikt. Zo'n uitstapje is voor herhaling vatbaar.