AFTRAP week Wereldaidsdag Rotterdam - 9e verjaardag Hiv+Borrel

Datum 25 november 2022 tot en met 02 december 2022

Wie jarig is, trakteert. De Rotterdamse Hiv+Borrel bestaat 9 jaar. Vanavond extra welkom, niet alleen voor mensen met hiv en hun naasten, maar ook professionals die zich met hiv bezighouden. Vanaf 20.00 uur is er (bijna) onbeperkt cava. En voor de niet-wijndrinkers zijn de eerste twee consumpties gratis. Ze trappen de week van Wereldaidsdag, georganiseerd door HIV010, af met meer info over het programma van de week.

HIV010
HIV010, een Rotterdams samenwerkingsverband van verschillende organisaties en vrijwilligers. besteedt elk jaar extra aandacht aan hiv en aids rond 1 december, Wereldaidsdag. Er wonen naar schatting 2.090 mensen met hiv in Rotterdam en het aantal mensen met hiv zonder diagnose wordt geschat op 110 (stichting hiv monitoring rapport 2022). Vooroordelen over hiv bestaan nog steeds, elk jaar vinden nog nieuwe infecties plaats; al met al genoeg redenen extra aandacht voor hiv te blijven vragen.

Programma
Zo is er op 1 december het Kennisatelier IDEM 'Voorbij het stigma' (ochtend) en draait de film FEAST over de Groningse hiv-zaak (avond). Na de film is er een gesprek met regisseur Tim Leyendekker onder het genot van een drankje.
Op 2 december is het tweewekelijkse diner op de Schiedamsedijk van Mara  (18.00 uur) en een medische update door Prof. Dr. Eric van Gorp (arts-infectioloog/viroloog ErasmusMC) mét een Hiv+Borrel na afloop (20.00 uur). Beide bijeenkomsten zijn op dezelfde locatie.

Bekijk het volledige programma van de week. Ook om je aan te melden voor een activiteit.

Info
Deze activiteiten zijn tot stand gekomen door HIV010 en hebben als doelstelling in en rond Rotterdam de aandacht te blijven vestigen op de positie van mensen met hiv/aids. HIV010 doet projecten rondom voorlichting, preventie en stigmabestrijding.

Meer info over HIV010: https://www.facebook.com/HIV010/.

De activiteiten worden in samenwerking met de volgende partners georganiseerd: