Activiteiten in Rotterdam

In Rotterdam organiseren een actieve groep en de organisaties Stichting Mara en Humanitas regelmatig activiteiten voor mensen met hiv en hun vrienden, partners en familie. De agenda geeft een actueel overzicht.

Hiv+Borrel Rotterdam

De succesvolle Hiv+Borrel vindt elke twee maanden plaats in het café van het COC Rotterdam op Schiedamsesingel 173. De avonden staan in het teken van ontmoeting. In een informele sfeer kun je ervaringen uitwisselen, netwerken en nieuwe vrienden maken. Het aantal deelnemers aan de borrel is te groot voor de ruimte.

Diner op de Dempostraat

Stichting Mara organiseert wekelijks een ontmoeting en diner op woensdagavond en wel op Dempostraat 143, bij Wijkcentrum Schiemond. Een nieuwe ruimte voor de eetgroep op een prachtige locatie, uitkijkend over de Maas. Het is een plek waar we hopen dat meer mensen zich welkom en thuis zullen gaan voelen.

Groepsbijeenkomsten Stichting Humanitas Rotterdam

In deze bijeenkomsten komen thema’s aan bod waar mensen met hiv mee te maken hebben. Je kunt informatie en kennis opdoen, ervaringen uitwisselen en steun van andere deelnemers krijgen. Aanmelding voor de groepsbijeenkomsten loopt via Humanitas Hiv Hulpverlening. Lees hier meer.

Chemsex Meet-up Rotterdan

Aanbod is herstart vanaf juni 2021. Georganiseerd door HivPort samen met COC Rotterdam. Er zijn nu twee groepen: een voor 'stoppers' en een voor 'bewuste gebruikers'. Lees hier meer.

Inloophuis Het Rode Lint

Het inloophuis van Stichting Het Rode Lint van Gloria Summerville is er voor mensen met en zonder hiv. Het is een creatieve ontmoetingsplek waar mensen samen kunnen koken, praten, dansen of sporten. Maar ook voor een goed gesprek en een steuntje in de rug. Vanwege corona-maatregelen werkt Gloria nu alleen op afspraak. Lees hier meer.