Positive Families weekend 2019 - Carnaval in Rio

Datum 24 mei 2019 tot en met 26 mei 2019

Rio weekend A5 web 300Het jaarlijkse Positive Families weekend vindt plaats van 24 t/m 26 mei 2019. Dit jaar met het thema 'Carnaval in Rio'. We zijn druk bezig weer een leuk weekend te organiseren met allerlei activiteiten voor zowel kinderen als ouders. De locatie voor dit weekend is, evenals de voorgaande jaren, Summercamp in Heino.

Voor wie?

Positive Families richt zich op alle gezinnen waar hiv voorkomt bij een of meerdere gezinsleden. Dat kan zowel bij kinderen als bij ouders zijn. Positive Families ondersteunt (zeker ook pleeg/adoptie) gezinnen, door het bieden van onderling contact voor ouders en kinderen tot 18 jaar. Onderling contact, samen leren, samen spelen, helpt om met hiv om te gaan.

Wie mogen er mee?

Deelname is voor gezinnen (met kinderen) waarvan minimaal 1 persoon leeft met hiv. Maximaal twee volwassenen per gezin en alle kinderen tot 18 jaar mogen mee. Voor kinderen is er een apart sport- en spelprogramma.

Aanmelden?

Registreren voor het weekend gebeurt bij het Servicepunt van de Hiv Vereniging. Het Servicepunt is bereikbaar op maandag dinsdag en donderdag van 14.00-22.00 uur op 020-689 25 77. Aanmelding per e-mail kan ook; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van gezinssamenstelling, leeftijd kind(-eren) en volledige adresgegevens en telefoonnummer. Schrijf je in vòòr 1 mei 2019.

Eigen bijdrage

Deelname voor leden van de Hiv Vereniging is € 75,- per volwassene. Voor niet-leden is de eigen bijdrage € 100,- per volwassene (lidmaatschap van de Hiv Vereniging bedraagt € 46,- per jaar, per gezin hoeft maar 1 persoon lid te zijn). Je kunt je bij aanmelding voor het weekend ook meteen opgeven als lid van de vereniging. Deelname van de kinderen is gratis. Na aanmelding bij het Servicepunt wordt een factuur thuisgestuurd voor betaling van de eigen bijdrage. Deelname aan het weekend is gegarandeerd zodra de eigen bijdrage is betaald.

Spelregels

De huisregels van Summercamp Heino zijn helder: geen drugs, geen alcohol meebrengen, alleen roken op de daarvoor aangewezen plaatsen. Er zijn alleen bij de bar alcoholische dranken te koop. Het Summercamp biedt een mooi verblijf in de natuur. Laat geen vuilnis slingeren maar gebruik de afvalbakken.

Summercamp Heino

Het eten en drinken tijdens het verblijf worden verzorgd, ook eten en drinken tijdens de kinderactiviteiten. Snacks, ijsjes en andere drankjes zijn voor eigen rekening en kunnen contant en met pin worden betaald. Zelf meebrengen: zeep, shampoo (toiletartikelen) en handdoeken.

Kledingadvies

Er zal de hele dag buiten gespeeld worden, dus reken op vies worden en breng extra (sport-)schoenen en (makkelijke) kleding voor de kinderen mee. Vergeet zwemkleding niet (en zwembandjes voor de kleintjes). Neem ook kleurige (verkleed-) kleding mee, die past bij het thema Carnaval in Rio.

Reizen

Vanaf station Heino is het naar Summercamp ongeveer een kwartiertje lopen. Maar ook kun je met de auto van het station worden gehaald als er veel bagage is of de kinderen nog klein zijn.

Er is georganiseerd busvervoer dat langs diverse opstapplaatsen in de randstad rijdt. O.a. Vlaardingen, Den Haag HS en Almere Buiten. Dit vervoer is gratis.

pdf Download de flyer (3.46 MB)