Jong Positief -jaarverslag 2017

Gepubliceerd: 24 april 2018

In mei werd ik, Bryan, coördinator van een groep die helaas niet een groep meer was. Een grote uitdaging: Er moest gebouwd gaan worden. Samen met Niels hebben we een groep van inmiddels bijna 20 jongeren in de leeftijd van 18 tot 30 georganiseerd.

Ons eerste evenement (een diner in Utrecht) was dan ook zeer geslaagd. Er waren groepsgesprekken, speed-dating en er werd zelfs een traan gelaten. Vooral dat laatste bevestigt dat de jongeren zich vertrouwd voelen bij jong positief.

bryan step up 2017 250In december ben ik, samen met een andere grote groep jongeren uit Europa/Centraal Azië geslaagd voor onze deelneming aan de STEP-UP training van the European Aids Treatment Group. Step-Up traint jonge community leaders in de omgang met mensen die (recent) een hiv-infectie hebben opgelopen. Daarnaast heeft het mijn kennis over hiv en andere soa’s in grote mate verbreed. Iets wat ik direct kan gebruiken bij jong positief.

Op de AIDS2018 in Amsterdam zal Jong Positief deelnemen aan een Flashmob die we samen met de Young Ones organiseren. Tijdens het weekend van The Young Ones in 2017 hebben we ons als Jong Positief voorgesteld. De verbinding met de Young Ones dient om ook de jongeren die geboren zijn met hiv (en die zich soms te oud voelen voor Young Ones) een kans te geven onze groep te leren kennen. Zo kunnen ze bij Jong Positief aanhaken en wordt onze groep ook een grotere diversiteit krijgt! Daar hebben we goed vertrouwen in. En nu vooruit. Het eerste evenement van 2018 (Escape Room!!) staat al gepland. Hier verwachten we al dubbel zoveel mensen als bij het diner in 2017. En er zal in het nieuwe jaar nog meer georganiseerd worden, dus hou de agenda in de gaten.(foto’s: Bryan geslaagd STEP-UP + Renee en Bryan in Milaan op de EACS Aids Conferentie)