Oproep: deelnemers telefonisch interview medicatievoorkeuren

Gepubliceerd: 27 mei 2020

Onderzoekers van de Universiteit van Maastricht gaan de voorkeuren van mensen met hiv wat betreft hun hiv-medicatie in kaart brengen. Via een telefonisch interview vraagt men wat je belangrijk vindt bij medicatie, en of je open staat voor bijvoorbeeld injectables. Er worden ongeveer 15 mensen gezocht voor de interviews, die plaatsvinden tussen 15 mei en 10 juni. Er staat geen vergoeding tegenover en het kost je ongeveer 30 minuten. De resultaten van het onderzoek worden via onze website gedeeld. Wil je meedoen? Je vindt de oproep hieronder:

Update 9 juni: Er zijn genoeg deelnemers en je kan je niet meer aanmelden voor dit onderzoek.

Onderzoek naar voorkeuren voor hiv-medicatie van mensen met hiv

Trouw je medicatie nemen is belangrijk voor een goede behandeling. Momenteel bestaat hiv-medicatie uit het dagelijks slikken van pillen, maar er komt ook hiv-medicatie beschikbaar die één keer per twee maanden geïnjecteerd wordt. Naast de manier van toedienen (slikken of injecteren) kunnen ook andere redenen van invloed zijn op de voorkeur voor bepaalde hiv-medicatie. In dit onderzoek zijn wij geïnteresseerd in wat jouw keuze beïnvloedt tussen hiv-medicatie waarbij je pillen slikt of een hiv-behandeling waarbij je injecties krijgt. Deze kennis informeert beleidsmakers en zorgverleners over wat mensen met hiv belangrijk vinden in de behandeling. Zo kunnen zij beslissingen nemen die uiteindelijk bijdragen aan therapietrouw.

Het interview zal online of telefonisch plaatsvinden en zal ongeveer 30 minuten duren. Dit interview wordt gepland tussen 15 mei en 10 juni 2020.

Heb je interesse om mee te doen en

• heb je hiv
  • ben je 18 jaar of ouder

dan vragen wij je om via e-mail contact op te nemen met de onderzoeker:

Mevr. Ingrid Kremer

Geef in deze e-mail ook aan wat je leeftijd, geslacht en het aantal jaar dat je leeft met hiv is. Je gegevens behandelen wij vertrouwelijk en worden geanonimiseerd.

De onderzoeker neemt daarna contact met je op. Zij stuurt je ook een informatiebrief met meer uitleg over het onderzoek en plant samen met jou een afspraak voor het interview.

Namens
Dr. Mickaël Hiligsmann