Musical RENT in de Flint in Amersfoort

Datum 01 juni 2019

Daphne Bruineberg Productions komt deze zomer met de musical RENT naar Amersfoort. De musical gaat over leven met hiv in de jaren negetig, hiervoor zijn ervaringsdeskundige van de Hiv Vereniging in gesprek gegaan met de producers om een goed beeld te geven over leven met hiv. Wil jij naar de voorstelling? Lees het persbericht hieronder voor meer informatie:

Sinds afgelopen september wordt er druk gerepeteerd aan een bijzondere musical. Vijfentwintig getalenteerde liefhebbers bereiden zich al geruime tijd voor, voor de rockmusical RENT. Een voorstelling die vanaf zijn première op Broadway in de jaren 90 in de harten van musicalliefhebbers is gesloten. Daphne Bruineberg Productions, die in de afgelopen jaren al een paar succesvolle amateur musicals maakte, produceert het stuk. 'Het verhaal is nog steeds zo belangrijk om te vertellen' aldus Daphne Bruineberg.

Als regisseur van de voorstelling heeft ze er onder andere voor gekozen om de spelers voor te lichten over een belangrijk thema in de voorstelling: hiv. Zo kwamen een aantal ervaringsdeskundigen vanuit de Hiv Vereniging langs om te vertellen hoe het is om te leven met hiv. Bruineberg: 'Het belangrijkste wat we hiervan op hebben gestoken is dat hoe moeilijk die tijd ook was, mensen ook het licht zagen. Er was hoop op betere tijden! Dat gevoel willen wij ook uitdragen met deze voorstelling. Inmiddels is de wetenschap al zo ver dat hiv bij juist medicijngebruik niet meer overdraagbaar is.'

Rent is een meeslepend drama, geschreven op rockmuziek. Gebaseerd op de opera La Bohème van Puccini, speelt het zich af in het kraakpand van oud-muzikant Roger en beginnend documentaire maker Mark. Hun leven staat op zijn kop als Roger de buurvrouw ontmoet en Mark hoort dat zijn ex-vriendin valt voor een advocate. Rent laat de worsteling zien van een vriendengroep waarin iedereen zichzelf kan zijn, in een tijd waarin men pas net wist wat AIDS was.

Daphne Bruineberg Productions produceert amateurmusical onder begeleiding van een professioneel team. Zowel het artistieke-, als het productionele- als het technische team hebben hun sporen op professioneel gebied verdiend. Het bedrijf zet zich in voor de ontwikkeling van amateurspelers van verschillende niveaus, in zowel uitvoering als op persoonlijk niveau. Naast de producties in Zaandam, Amersfoort en Alphen a/d Rijn organiseert Daphne Bruineberg Productions musicalreizen naar Londen en New York.

Zaterdag 1 juni 2019, 20.00u
Zondag 2 juni 2019, 14.00u
De Flint, Amersfoort
Kaarten zijn te verkrijgen via www.bruineberg.nl