Nieuwe start

Gepubliceerd: 02 juni 2016

Wat kan er plotseling veel gebeuren in een korte periode. Er zijn jaren dat er weinig verandert in je leven en dan denk ik soms: zoals het nu is, blijft het voor de komende jaren. Niks blijkt minder waar. Ik ben vanaf juni vorig jaar bezig geweest met een andere woning en dan bedoel ik het kopen van een nog nieuw te bouwen appartement.

raamHet huis waar ik nu met mijn kinderen woon, heb ik indertijd met mijn man gekocht. Ik wilde een nieuwe start gaan maken na het overlijden van mijn man, nu vijf jaar geleden, en dacht dat te doen door iets compleet nieuws te kopen. Ik had dus een optie genomen op een nog nieuw te bouwen appartement. De start van de daadwerkelijke bouw liet echter op zich wachten, omdat er nog te weinig appartementen waren verkocht. Dat bleek een geluk bij een ongeluk voor mij!

In november leerde ik mijn partner kennen. Onze relatie was vanaf het begin overweldigend. Het gaat zo super tussen ons: zonder elkaar is het veel minder gezellig. Een aantal weken geleden kwam het bericht van het bouwbedrijf dat ze over wilden gaan tot het tekenen van de koopcontracten van de appartementen. Wat nu? Moest ik nog wel iets gaan kopen wat alleen groot genoeg is voor mijn eigen gezin? En als we zouden gaan samenwonen tot de ontdekking komen dat wij er als samengesteld gezin niet in passen en het huis dan weer moeten verkopen? Vele gesprekken met mijn partner volgden. Wat moest ik doen? Hoe dacht hij hierover? Dit betrof niet alleen mijn maar ook zijn toekomst. Hij heeft ook een eigen huis, waar hij al dertig jaar woont.

Beetje bij beetje kwamen we tot de conclusie dat we samen een nieuwe start willen gaan maken in een nieuw huis, dat we samen gaan kopen. Dit huis moet groot genoeg zijn voor ons samengestelde gezin met in totaal zes kinderen.

Ik heb vervolgens de makelaar laten weten dat ik het appartement niet meer wil kopen en samen met mijn partner een afspraak gemaakt om met een adviseur over de financiële mogelijkheden te praten. Daarnaast kijken we op internet naar huizen in de omgeving van waar ik nu woon. Een tweetal huizen hebben we tot nu toe bezocht en er staat er alweer een in de planning. Gelukkig komen onze smaak en voorkeur aardig overeen. We zijn op zoek naar het WAUW-gevoel en het kost tijd om dat te vinden. De makelaar komt binnenkort mijn huis bekijken zodat we kunnen doen wat nodig is voor de verkoop.

Al met al een spannende periode en er gebeurt nu veel in korte tijd. Wat zal het straks gaan worden? Ik had dit een jaar geleden echt niet kunnen bedenken. Niemand had dit kunnen bedenken. Zo zie je maar dat dingen in het leven niet te voorspellen zijn en dat er na een lange rotperiode weer goede tijden aanbreken. We gaan gauw samen een week op vakantie naar de zon om lekker uit te rusten. Ons opmaken voor de hectische tijd die vermoedelijk snel zal volgen.

Els