Sarah

Gepubliceerd: 31 maart 2016

Wat een bijzonder leuke maand was de maand maart dit jaar! Op 6 maart ben ik namelijk jarig en dit jaar werd ik 50. Ik had van tevoren gezegd het niet echt te willen vieren, want ik houd er niet van om in het middelpunt te staan. Uiteindelijk besloot ik via Facebook een aantal vrienden en familieleden uit te nodigen. Wat ik niet wist, is dat mijn jongere broer vervolgens al deze mensen voor een verrassingsfeest uitnodigde.

sterretjeZaterdagavond 5 maart, mijn vriend stelt voor om even met de hond te gaan wandelen. Niks bijzonders want dat doen we altijd samen als het kan. Opvallend dat hij elke keer aan het appen is, dat doet hij normaal gesproken niet. Problemen met de computer thuis, volgens zoonlief. Terug bij huis lopen we de tuin in, en daar zit op een stoel MIJN Sarah! Binnen lachende kinderen en ik moet er ook om lachen. Ik wil er een foto van maken en loop naar binnen. Plotseling gaat de deur van de hal open en komt er een stroom van mensen binnen…. Wat een NICE SURPRISE! Heerlijke avond en nacht en vervolgens weer dag gehad. Ik was echt jarig. Leuke cadeaus gekregen en genoten van al die lieve mensen.

Ik ben een denker en ook op deze bijzondere dag overdenk ik mijn leven. Hoe het was toen ik klein was en bij mijn ouders woonde. Hoe ogenschijnlijk veilig het leven dan is. Wie vrienden zijn geworden; dat sommigen zijn verdwenen en anderen gebleven. De sterfelijkheid van de mens - mijn beste vriendin die alweer bijna 20 jaar geleden is overleden aan kanker. Mijn beide ouders die er niet meer zijn, mijn vader net een paar weken geleden overleden. De dood van mijn man en de ellendige jaren die volgden.

En nu? Ik ben weer superblij. Het gaat goed met alle drie mijn kinderen, ze halen diploma´s en twee hebben hun rijbewijs. Het allermooiste is dat ik de liefde van mijn leven ben tegen gekomen. Mijn vriend is mijn zielsverwant: zo elkaar begrijpen, zo een rust als we samen zijn, zo verschrikkelijk kunnen lachen. Ik dacht dat het niet meer bestond. Zeker omdat ik hiv-positief ben en dat voor een ander best een issue kan zijn. Maar niks van dit alles, geen enkele twijfel van zijn kant. Ik heb geluk de spreekwoordelijke speld in de hooiberg te hebben gevonden en ik ben blij met mijn leven. Ze zeggen weleens, het leven begint bij 40 maar ik denk in mijn geval dat het leven bij 50 begint.

Els