Stigma Project on tour - Middelburg

Datum 26 juli 2019 tot en met 08 augustus 2019

Afgelopen zomer stond fotograaf Marjolein Annegarn, zelf hiv-positief sinds 1986, met haar Stigma Project tentoongesteld op het Museumplein in Amsterdam tijdens de Wereld Aids Conferentie. Deze zomer gaat ze on tour door het hele land. De vijfde stop is Middelburg, waar ze op vrijdag 26 juli zal neerstrijken.

stigma project 250Het stigma project omvat onherkenbare portretten van mensen met hiv. Ondanks dat je met hiv tegenwoordig net zo oud kan worden als ieder ander en je bij een onderdrukt virus het niet meer kan overdragen, heerst er nog steeds veel stigma. Door dit stigma durven mensen met hiv niet vaak open te zijn over hun status, zo ook de mensen op de foto’s.

De tentoonstelling is van 26 juli tot 8 augustus te bezichtigen op Langeviele binnenbrug, daarna is Nijmegen aan de beurt.

De opening vindt plaats op vrijdag 26 juli om 17.00 uur in de Kloveniersdoelen, Achter de Houttuinen 30. Je bent van harte welkom!

Vrijwilligers en voorlichters van de Hiv Vereniging zijn aanwezig op vrijdag 2 en woensdag 7 augustus van 12.00 - 15.00 uur.