‘Gewoon Homo’ maakt aflevering over hiv

Gepubliceerd: 14 juli 2020

Gerben Grimmius was te gast bij de podcast ‘Gewoon Homo’ om te praten over hiv. Gerben is vrijwilliger bij de Hiv vereniging en bracht twee jaar geleden het nummer ‘Een Goed Gesprek’ uit. De podcast ‘Gewoon Homo’ bespreekt in aanloop naar Pride verschillende onderwerpen uit de homogemeenschap. Ditmaal over hiv.

‘Gewoon Homo’ de Podcast

Zes weken voor de afgelaste Pride lanceren Barry Beijer (37) en Danny Houtkooper (36), twee beste vrienden en allebei werkzaam in het theatervak, de podcast ‘Gewoon Homo’. In zeven afleveringen worden verschillende onderwerpen besproken zoals de coming out, homogeweld, de rol die uiterlijk speelt, het geloof, HIV en de liefde.

Het zijn onderwerpen die, anno 2020, nog steeds van groot belang zijn. De podcast laat horen dat het leven nadat je uit de kast bent misschien lastig is, maar vooral ook wat het kan brengen wanneer je eindelijk gewoon jezelf bent.

Aflevering over hiv

De vijfde aflevering van de podcast ‘Gewoon Homo’ gaat over hiv. Te gast is Gerben Grimmius, vrijwilliger van de Hiv Vereniging en bracht twee jaar geleden het nummer ‘Een Goed Gesprek’ uit. In het nummer zingt Gerben over zijn hiv-diagnose en zijn eigen weg naar zelfacceptatie. Maar ook hoe zijn omgeving omgaat met zijn diagnose. In de aflevering gaan de twee heren (Barry en Danny) in gesprek met Gerben over hoe het is om te leven met hiv.

De podcast ‘Gewoon Homo’ is vanaf 14 juni elke week te horen op Apple Podcasts, Spotify en Google Podcasts. Voor meer informatie kun terecht op hun Instagram @GewoonHomoDePodcast

Hieronder kun je het nummer van Gerben Grimmius ‘een goed gesprek’ beluisteren.