Ledenvergadering: toekomststrategie, conga's en de slappe lach

Gepubliceerd: 28 maart 2024

De Ledenraad van de Hiv Vereniging kwam bij elkaar op 2 maart voor een vergadering en een teambuildingsmiddag. Jan uit Hengelo is lid van de Ledenraad en brengt verslag uit.

Het was een frisse zaterdag, die tweede maart. De zon scheen wel, ik had een lentegevoel in mijn lijf. Vandaag stond een dagje Amsterdam op het programma: vergadering van de Ledenraad van de Hiv Vereniging. Ik had er veel zin in! Leuk en fijn om de mensen in ons bestuur en in onze Ledenraad te ontmoeten.

Bij binnenkomst was er natuurlijk een hartelijke ontvangst. De lunch voorafgaand aan de vergadering was al meteen heel plezierig. Gezellig om even bij te kletsen met de toen al aanwezige collega's Joep, Alex, de beide Reina's, G.J., Cees, Pieter, Julia en Loek. Michael en Nicole kwamen enkele minuten later binnen.

Belangrijk om te vermelden: De inschrijving voor Share the Power op 11 mei aanstaande is geopend. Een interessante en mooie dag om elkaar te ontmoeten als community!

We hebben als Ledenraad tijdens de twee uur durende vergadering verschillende onderwerpen samen met het bestuur van de Hiv Vereniging besproken.

We hebben ingestemd met de benoeming van een nieuw bestuurslid: GJ. Hij gaf een mooie en supergemotiveerde toelichting om zijn kandidatuur kracht bij te zetten. Ook is er aandacht gevraagd voor de E-learning  bij de vrijwilligers van onze vereniging.

In het tweede uur hebben we onder leiding van Loek samen met het bestuur nagedacht over de strategie van onze vereniging. En ook even kritisch gereflecteerd op onze rol als Ledenraad hierbij. Het is belangrijk om samen met het bestuur meer tijd en ruimt te nemen voor het strategisch beleidsplan voor 2026-2030.

Het mooiste en meest humoristische moment van de middag kwam na de vergadering: teambuilding. Helaas moesten er al een aantal mensen weg, maar met het clubje dat overbleef werd het zeer gezellig. We kregen een jamsessie van een uurtje op conga's. Het muziekschoolgebouw was op loopafstand van het kantoor van de Hiv Vereniging. We werden daar hartelijk ontvangen door een met zwaar Duits accent sprekende docent.

Een Zuid-Amerikaans ritme slaan om daar vervolgens ook nog bij te gaan zingen... Dat ging niet helemaal. Ik zat tegenover Julia en wij keken elkaar aan… Dat gaf een slappe lach die niet meer over ging. Met de Duits getinte instructies was het een abstracte bedoening en daardoor des te humoristischer. Samen met Julia liep ik terug naar de tramhalte en nam ik afscheid van een prachtig Amsterdam. Wat kan Nederland toch mooi zijn met zulke lieve en mooie mensen. De reis terug over Zwolle? Die ging eigenlijk vanzelf.

Groetjes,

Jan