Wij zoeken nieuwe bestuursleden (m/v/x)

Gepubliceerd: 12 september 2022

De Hiv Vereniging staat voor onvoorwaardelijke gelijkwaardigheid voor mensen met hiv. We bieden onderling contact en ondersteuning en zetten ons in voor goede informatievoorziening, zorg, preventie en het bestrijden van stigma. De vereniging heeft een bestuur dat de strategie en het beleid bepaalt en verantwoording aflegt aan de ledenraad van de vereniging.

Wat ga je doen?

Als bestuurslid zet je je kennis, ervaring en talenten in om de positie van mensen met hiv in Nederland te verbeteren. Dit doe je samen met je medebestuursleden, medewerkers van het landelijk bureau en de vrijwilligers van de vereniging. Je zet je in voor gelijke behandeling van alle mensen met hiv in Nederland en je komt in actie tegen discriminatie en uitsluiting. Als bestuurslid zit je in het hart van de vereniging en ben je ons boegbeeld. Dit kan achter de schermen zijn, maar ook op de voorgrond. Je kan bijvoorbeeld worden gevraagd of je de vereniging kan representeren in vergaderingen en bijeenkomsten.

Het bestuur van vereniging vergadert eenmaal per maand. Voor de coronacrisis was dit in Amsterdam op kantoor, maar op het moment is dit soms ook online of hybride. De voertaal is Nederlands. Je kunt daarnaast meedoen met thematische bestuurscommissies. Gemiddeld ben je 8-12 uur per maand bezig met deze functie, de termijn van de bestuursfunctie is 3 jaar en een tweede termijn is mogelijk.

Wie ben jij?

Natuurlijk zijn we als vereniging heel erg nieuwsgierig naar wie jij bent, maar als bestuurslid zijn er een aantal eigenschappen die wij verwachten, zoals:

• Je hebt inzicht in en ervaring met bestuurlijke processen. Ervaring is geen harde eis, want we willen mensen ook stimuleren zichzelf te ontwikkelen.
  • Je hebt goede communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je bent geïnteresseerd in diverse maatschappelijke ontwikkelingen en verdiept je graag in specifieke omstandigheden en behoeften voor mensen met hiv.
  • Je hebt enige kennis van en vooral interesse in meerdere beleidsterreinen van de Hiv Vereniging, zoals bijvoorbeeld stigmatisering en empowerment van mensen met hiv.
  • Je hebt oog voor de diversiteit die de hiv-community maakt tot wat zij is.
  • Je bent bij voorkeur hiv-positief of hebt aanwijsbaar affiniteit met mensen met hiv.
  • Je bent lid van de Hiv Vereniging.

Wat bieden wij jou?

We zijn een professioneel georganiseerde netwerkorganisatie met karakteristieke verenigingskenmerken zoals solidariteit, betrokken vrijwilligers, informele werksfeer, interne democratie en gezelligheid. Het bestuur is gemotiveerd en biedt een stimulerende omgeving waarin je, met ruimte voor je eigen creativiteit, een bijdrage kan leveren aan het verbeteren van de levenskwaliteit van mensen met hiv in Nederland. Daarnaast bieden we alle vrijwilligers de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen door middel van deskundigheidsbevorderingen en trainingen. Tot slot krijg je als bestuurslid net als alle andere vrijwilligers van de Hiv Vereniging een onkostenvergoeding.

Heb je interesse?

Stuur dan je motivatie naar onze officemanager, Reina Balvers: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Mocht je meer informatie willen over de functie, dan kun je ook contact met haar opnemen. Geschikte kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek met een afvaardiging van het bestuur.