Oproep: Hoe was jouw seks- en liefdesleven tijdens de lockdowns?

Gepubliceerd: 16 september 2021

De Hiv Vereniging is regelmatig actief betrokken bij wetenschappelijk onderzoek over hiv. We geven feedback, delen vragenlijsten of treden op als adviseur. In dit artikel delen we een oproep van SoaAids Nederland. Zij zoeken deelnemers voor interviews over veranderingen in het seks-/liefdesleven door corona.

Onderzoek naar veranderingen door de corona-epidemie

SoaAids Nederland en Universiteit Utrecht doen onderzoek naar seks, relaties en soa-testen tijdens de corona-epidemie. Ze zijn hiervoor op zoek naar mannen die (ook) seks hebben met mannen die willen meedoen aan een (telefonisch/online) interview van maximaal 1 uur. Alles wat je zegt wordt vertrouwelijk behandeld.

Er worden mensen met hiv geïnterviewd, maar ook mensen zonder hiv die wel of juist geen PrEP gebruiken. De uitkomsten van de verschillende groepen worden met elkaar vergeleken. De (geanonimiseerde) uitkomsten zullen gepresenteerd worden op symposia en conferenties en indien mogelijk wordt er een rapport over geschreven.

Meedoen?

De onderzoekers zoeken 8 deelnemers met hiv. Dus ben jij tussen de 18 en 44 jaar oud en ben je een (trans)man die (ook) seks heeft met andere mannen? Doe dan mee! Als compensatie ontvang je een bol.com-bon van 20 euro. Je kan je aanmelden via Tomas Geling (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Verdere vragen?

Heb je vragen over het onderzoek? Ook dan kun je een mailtje sturen naar Tomas Geling (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).