Waardeer je arts

Gepubliceerd: 27 augustus 2018

Op ZorgkaartNederland.nl kun je je arts of andere zorgverlener een waardering geven. Ben je heel tevreden? Of juist niet? Of is je arts ‘wel oké’? De waardering mag zowel positief als negatief zijn. Het gemiddelde cijfer van de arts of zorgverlener is te zien op de website. Door een waardering te plaatsen kun je anderen helpen een arts te kiezen, en help je ook mee aan verbetering van de zorg.

ZorgkaartNederland.nl

ZorgkaartNederland.nl is een product van Patiëntenfederatie Nederland. Op www.zorgkaartnederland.nl kun je een waardering schrijven. Je kan niet alleen je arts waarderen, maar bijvoorbeeld ook voor je fysiotherapeut, psycholoog of huisarts. Het is een kleine moeite om je ervaring met je zorgverlener te delen en je helpt er anderen mee. Waarderingen worden anoniem geplaatst en de website maakt geen winst.

In gesprek

Achter de schermen van de website bekijkt een professioneel team de waarderingen die binnenkomen. Als je een waardering achterlaat krijg je een e-mail of de waardering wel of niet geplaatst wordt. Als de waardering geplaatst wordt kan de zorgverlener hierop reageren. Ook kan het zo zijn dat de zorgverlener met je om tafel wil om te praten over de waardering. De redactie van ZorgkaartNederland.nl vraagt dan eerst of je dat wil. Je bent altijd vrij om hier wel of niet op in te gaan. Als je er niet op in wil gaan worden je gegevens anoniem gehouden en niet doorgestuurd naar de zorgverlener.

Klacht

Als je een klacht hebt over je behandeling is ZorgkaartNederland.nl niet de juist plaats. Je kan natuurlijk een negatieve waardering bij de zorgverlener achterlaten als je de omgang niet prettig vindt of als je vindt dat een arts steken heeft laten vallen. Maar het is nuttiger om te bellen of e-mailen met het Nationale Zorgnummer om te kijken hoe je de klacht kan oplossen, zonder dit openbaar te laten escaleren.