Hiv-positief de ouderenzorg in: Paneldiscussie tijdens Senior Pride. Praat je mee?

Gepubliceerd: 26 juli 2023

De hiv-gemeenschap vergrijst, voor het eerst komen mensen met hiv in de ouderenzorg terecht. Welke fysieke problemen die specifiek zijn voor hiv brengen we mee? En met welke mentale uitdagingen krijgen we te maken? Durven we (straks) open te zijn over hiv en kan dat ook?

Praat mee

We nodigen je uit voor een interactieve bijeenkomst over deze onderwerpen tijdens Senior Pride waarin we ideeën en ervaringen met elkaar bespreken. Zowel ervaringsdeskundigen (jij en ik) als professionals komen aan het woord. In een informele en gezellige setting maken we een begin met dit belangrijke gesprek over onze toekomst.

Alle info op een rijtje

• Wat: Paneldiscussie Hiv-Positief De Ouderenzorg In
  • Wanneer: Woensdag 2 augustus van 13.00 - 15.00 uur. Inloop vanaf 12.30 uur
  • Waar: The Social Hub (voorheen The Student Hotel), Wibautstraat  129, Amsterdam
  • Aanmelden: via Servicepunt (zie hieronder)

Deelnemen

Meld je aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., telefoon 020 – 689 25 77  (ma-di-do van 14.00 - 22.00 uur) of whatsapp +31 6 - 4599 4219.

Dit zijn de panelleden

Cees

Cees Smit

Cees is Hiv Long Term Survivor, heeft hemofilie en verdiept zich al jaren in het thema comorbiditeit en ouder worden met hiv. Hij schreef er zelfs (mede) een boek over: ‘Ouder worden met hiv’ (2009).

Peter

Peter Reiss

Peter is hoogleraar interne geneeskunde (actief emeritus), voormalig voorzitter van de stichting hiv monitoring en hoofdonderzoeker Age-hiv studie bij het Amsterdam UMC, locatie AMC.

Marieke

Marieke Been

Marieke is voorzitter van de stichting hello gorgeous, voormalig verpleegkundig hiv-consulent in het AMC en sociaal-psychiatrisch verpleegkundige in het hiv-team van GGZinGeest.

Ps, noteer deze ook alvast: Op donderdag 7 september is er om 19:30 uur een webinar over hiv en ouder worden. We organiseren deze webinars samen met stichting hiv monitoring, hou de website in de gaten voor meer informatie.