Welkom bij Poz&Proud

Poz&Proud, de sectie voor homomannen van de Hiv Vereniging, is in 2006 om een viertal redenen opgericht.

Ten eerste om homomannen met hiv weerbaarder te maken, zodat ze open over hun hiv status kunnen zijn. Ten tweede om hiv in de scene weer een gezicht te geven, nadat het uit beeld was verdwenen en daardoor geen onderwerp van gesprek meer was. Ten derde om stigma’s rondom hiv te bestrijden. En tenslotte om van hiv iets normaals te maken waar normaal over gesproken zou moeten (kunnen) worden.

Om hiv te normaliseren organiseert Poz&Proud regelmatig activiteiten die ofwel informatief van karakter zijn, ofwel sociaal. Tot de informatieve activiteiten behoren de informatieavonden, rond thema’s die homomannen met hiv (en vaak ook homomannen zonder hiv) aangaan. Tot de activiteiten met een meer sociaal karakter behoren onze maandelijkse borrel CD4 (Chat&Drinks@4) in de Amsterdamse homobar Prik of J&D in Amersfoort en onze driemaandelijkse brunch in het pand van de Hiv Vereniging. Daarnaast komt Poz&Proud op voor de belangen van homomannen met hiv in de breedste zin van het woord.

Volg ons ook op social media

en schrijf je in voor onze nieuwsbrief om altijd op de hoogte van het laatste nieuws te blijven.

This information is useful