Plannen Long Term Survivors 2021

Published: 09 December 2020

De Hiv Vereniging stelt elk jaar een werkplan op voor het komend jaar. In dit werkplan zitten ook bijdrages van de regio’s en groepen van de Hiv Vereniging, waarin ze hun plannen voor het komend jaar verkondigen. In dit blog vind je de plannen van de groep Long Term Survivors voor het jaar 2021. Het complete werkplan van 2021 vind je hier.

De groep Long Term Survivors organiseert activiteiten voor mensen die langer dan 20 jaar leven met hiv en hun naasten. De leeftijd varieert van eind 40 tot inmiddels in de 80 jaar. De groep is actief via hun eigen websitedeel, nieuwsbrief (meer dan 200 adressen), facebookpagina (276 volgers) en een geheime facebookgroep (110 leden).

Coronavirus

Alle activiteiten zijn wegens corona onder voorbehoud. In de planning en begroting van 2021 gaan we ervan uit dat vanaf voorjaar 2021 ook fysieke bijeenkomsten weer mogelijk zijn. Culturele activiteiten, zoals een bezoek aan de film of het theater, kunnen in ieder geval wel doorgaan met een klein aantal deelnemers. Aids Memorial Day, Long Term Survivors Awareness Day en Pride kunnen net als in 2020 ook weer virtueel plaatsvinden.

Lunches

In het jaar 2021 worden weer (als de coronamaatregelen het toelaten) verschillende lunches georganiseerd. Deze worden zo’n vier keer per jaar gehouden op het landelijk kantoor van de vereniging. In 2021 wordt er ook gekeken of deze activiteit in het zuiden en noorden van het land kan worden georganiseerd.

Publieke zichtbaarheid

Door onder andere deel te nemen als een herkenbare en zichtbare groep tijdens activiteiten zoals Pride Walk, wordt de publieke zichtbaarheid vergroot en daarmee bijgedragen aan destigmatisering van hiv. Tot slot wordt er in 2021 ook outreach gedaan naar mensen met hiv door heel het land om binding in de groep te versterken.

Wil jij je inzetten als vrijwilliger voor Long Term Survivors  of heb je vragen over leven met hiv? Neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur op 020 - 689 25 77 of via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

This information is useful