Oproep: deelnemers gezocht voor interview over hiv-genezing

Published: 05 January 2021

De Hiv Vereniging is regelmatig actief betrokken bij wetenschappelijk onderzoek over hiv. We geven feedback, delen vragenlijsten of treden op als adviseur. In dit artikel delen wij een oproep van onderzoekers van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Zij zijn momenteel bezig met een onderzoek naar de gevolgen van hiv-genezing.

Prefer this in English? Click here.

Let op: Er zijn inmiddels voldoende deelnemers, het aanmelden is gesloten.

Op dit moment is er nog geen genezing voor hiv. Er wordt wel veel onderzoek naar gedaan, maar er is nog niet bekend wanneer een genezing beschikbaar is. Het Universitair Medisch Centrum Utrecht doet ook onderzoek naar wat hiv-genezing betekent voor mensen met hiv. Dit onderzoek is belangrijk om het lopende medische onderzoek naar hiv-genezing aan te laten sluiten bij de wensen en behoeften van mensen met hiv.

Voor dit onderzoek zijn de onderzoekers opzoek naar Nederlands of Engels sprekende volwassenen (18+) die leven met hiv. Deelnemers doen mee aan een eenmalig interview. Dit interview duurt ongeveer 1 uur en 15 minuten en vindt plaats op het Universitair Medisch Centrum Utrecht of online via videobellen. Voor de deelname ontvang je reiskostenvergoeding en een tegemoetkoming van €12,50.

logo UMC

This information is useful