Hopelijk een Positive Families weekend in 2021

Published: 09 December 2020

De Hiv Vereniging stelt elk jaar een werkplan op voor het komend jaar. In dit werkplan zitten ook bijdrages van de regio’s en groepen van de Hiv Vereniging, waarin ze hun plannen voor het komend jaar verkondigen. In dit blog vind je de plannen van de groep Positive Families voor het jaar 2021. Het complete werkplan van 2021 vind je hier.

De groep Positive Families is voor families met kinderen tot 18 jaar, waar hiv een rol in het gezin speelt. Bijvoorbeeld een kind met hiv, maar ook een ouder met hiv is mogelijk. De groep is actief via een geheime Facebookgroep en via hun eigen websitedeel.

Het Positive Familie weekend

In 2020 ging het Positive Familie weekend niet door wegens de coronamaatregelen. In 2021 wordt er gekeken of er een coronaproof weekend kan worden georganiseerd. Hiervoor moeten vrijwilligers worden geworven en daarnaast is de groep nog steeds opzoek naar een coördinator.

Informatievoorziening

Voor families waarin hiv nog niet zo lang een rol speelt, dient de groep ook als plek om op een veilige manier informatie krijgen. Daarnaast geeft de groep ook informatie aan aspirant adoptieouders van kind(eren) met hiv.

Coronamaatregelen

In 2021 wordt de activiteit georganiseerd met inachtneming van de, op dat moment, geldende coronamaatregels. Dit kan betekenen dat het maximale gastenaantal wordt aangepast. Bij de verdeling van gasten over de slaapkamers mogen alleen gezinsleden bij elkaar op één kamer. Workshops, maaltijden en overige activiteiten dienen dusdanig te worden georganiseerd dat de anderhalve meter onderlinge kan worden gewaarborgd.

Mochten de restricties omtrent het coronavirus maken dat er komend jaar weer geen weekend georganiseerd kan worden, gaan we kijken of er op een andere manier een activiteit georganiseerd kan worden. Samenkomst is voor zowel de volwassenen als voor de kinderen van belang!

Wil jij je inzetten als vrijwilliger voor Positive Families of heb je vragen over leven met hiv? Neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur op 020 - 689 25 77 of via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

This information is useful