2020 een jaar van verandering . . . .

De Hiv Vereniging maakt elk jaar een jaarverslag over het afgelopen jaar. In dit jaarverslag zitten ook bijdrages van de regio’s en groepen van de Hiv Vereniging. In dit blog lees je het verslag over 2020 van de regio Amsterdam.

Lunch op Woensdag en Diner op Dinsdag, respectievelijk wekelijks en tweewekelijks, voor mensen met hiv en hun betrokkenen. Tijdens deze bijeenkomsten vindt er uitwisseling plaats over talloze aspecten van leven met hiv.

Plannenmakerij

Dertig jaar Hiv vereniging - een lustrum waarvoor wij grote plannen aan het smeden waren. Begin januari zaten wij te brainstormen wat zoal te gaan doen en natuurlijk hoort bij een lustrum, lekker eten en daarbij een goed glaasje wijn. De masterchefs, onder leiding van onze master-moeder Marion, hadden de koppen al bij elkaar gestoken. Albert Heijn was al benaderd met een sponsoraanvraag en de vrijwilligers stonden al te popelen.

De eerste maanden nog actief

In de eerste maanden van 2020 werden lunch en diner druk bezocht. Voor diner moesten wij zelfs mensen vertellen dat er geen plaats meer was - want vol is vol. Nieuwe gezichten bezochten lunch en diner deze eerste maanden. Uitnodigende prikkelingen verspreidde zich over de grote stad, alsof de jongere generatie door de speciale gerechten en de geweldige geur die deze creëerden hun hart volgden - want liefde gaat nu eenmaal door de maag.

Lockdown

Helaas kwam de lockdown - waarbij wij de deuren moesten sluiten.
Natuurlijk hebben we virtueel contact met onze achterban. De vrijwilligers doen het allemaal heel goed en dat is belangrijk. Virtueel brainstormen was er ook, waarbij een ieder naar voren bracht het geheel eens te zijn om de plannen van 2020 gewoon te verschuiven naar 2021.
We gaan onze schouders er weer onder zetten - want samen zijn maakt ons samen sterk en delen schept warmte - we blijven hopen op betere tijden.

This information is useful