Canal Parade 2022, een tipje van de sluier

Het thema van de Amsterdam Canal Parade 2022 is bekend: "My Gender, My Pride". Poz&Proud vaart mee, dus de voorbereidingen voor de aankleding van onze boot zijn begonnen. Zet 6 augustus vast in de agenda.

Iedereen moet zich vrij voelen om zichzelf te kunnen zijn, zonder opgelegde norm van buitenaf. De realiteit is helaas anders en onze emancipatie vaak nog verre van voltooid. Ook in Nederland worden er nog dagelijks mensen gediscrimineerd en in elkaar geslagen om wie ze zijn of van wie ze houden. Afgelopen decennia stond de strijd vooral in het teken van ‘mogen houden van wie we willen’ en het is tijd om de focus te verbreden naar het ‘mogen zijn hoe we ons voelen’. Met andere woorden tijd om aandacht te besteden aan de diversiteit aan genderidentiteiten en ons zelfbeschikkingsrecht. We hebben het recht om af te wijken van de norm en de sekse die we bij geboorte hebben gekregen.

Poz&Proud is er voor en door homomannen met hiv. Maar de boodschap die wij op de boot willen uitdragen is dat leven met hiv niet alleen een probleem van homo- en bimannen. Hiv discrimineert niet en overstijgt gender en sekse. Of je nou cis, trans of non-binair bent, je kunt hiv oplopen. Wij willen een warme omgeving en informatievoorziening bieden aan iedereen die zich bij ons welkom voelt. We gaan daarom alle groepen binnen de Hiv Vereniging uitnodigen om met ons mee te varen!

Meer info over de aanmelding komt heel snel.