Paneldiscussie bespiegelingen hiv-zorg

Datum 19 november 2019

Zijn er mogelijkheden om in de hiv-zorg een (nog) grotere bijdrage te leveren aan het tegengaan van stigma en zelfstigma? Kan de hiv-zorg een (nog) grotere bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven van mensen met hiv? En hoe ziet de toekomst van de hiv-zorg eruit?

bespiegeling hivzorg 500De Hiv Vereniging nodigt mensen met hiv, betrokkenen, hiv-behandelaren, hiv-verpleegkundigen en andere zorgverleners van harte uit om over deze drie vragen in gesprek te gaan op dinsdagavond 19 november 2019. Vanaf 18.00 uur ben je welkom voor soep en een ruim assortiment broodjes met voldoende vegetarische opties. De paneldiscussie vindt plaats van 19.00 tot 21.00 uur.

Reserveer nu plaatsen voor deze gratis toegankelijke paneldiscussie

Bij het debat ‘de toekomst van hiv in Nederland’, voorjaar 2018, is ook aandacht besteed aan de hiv-zorg. Bij peilingen van de Hiv Vereniging en die van Volle Maan, o.a. jaarlijks in de aanloop naar The Power of Love rond Wereld Aids Dag, komt het beeld naar voren dat mensen met hiv tevreden zijn over de zorg. Toch blijven er ook vragen leven zoals: wordt er altijd goed besproken of een patiënt in zijn of haar beleving een bijwerking heeft? Komt de gezondheid op lange termijn voldoende aan bod?

Tijdens de paneldiscussie in Lloyd Hotel bespiegelen we samen de hiv-zorg in Nederland, nu en in de toekomst. Dit doen we kort voor The Power of Love op 30 november in Carré. Daar is geen tijd om diep op dit onderwerp in te gaan maar zo kunnen we de belangrijkste conclusies en wensen uit deze discussie wel ter sprake laten komen bij dit jaarlijkse evenement.

Tijdens de bijeenkomst wordt in drie verschillende panels over een van de genoemde onderwerpen gesproken. In elk panel zitten twee mensen die spreken vanuit het perspectief van de hiv-community, een hiv-behandelaar en een hiv-verpleegkundige. Gespreksleider Fred Verdult gaat in gesprek met de panelleden en geeft ruime gelegenheid aan deelnemers in de zaal om hun vragen te stellen of inbreng te delen.

Privacy

Vanwege de privacy worden er bij de bijeenkomst geen foto’s of filmopnames gemaakt.

Hoe verder?

Er komt een verslag van deze bijeenkomst. Conclusies, wensen en aanbevelingen die uit de discussies binnen het panel en met de aanwezigen tevoorschijn komen, worden door de Hiv Vereniging in de vorm van een open brief voorgelegd aan de beroepsvereniging van hiv-behandelaren en van hiv-verpleegkundigen met de vraag wat zij hiermee gaan doen.

Samenwerking

Deze bijeenkomst organiseren we in samenwerking met Volle Maan. De bijeenkomst is financieel mogelijk gemaakt door hoofdsponsor ViiV Healthcare en door medesponsoren Janssen en MSD.

Bereikbaarheid

Lloyd Hotel
Oostelijke Handelskade 34
Amsterdam

Openbaar vervoer
Lloyd Hotel is goed bereikbaar met het openbaar vervoer: Lloyd Hotel is twee minuten lopen van tramhalte Rietlandpark:

• vanaf Centraal Station tram 26 richting IJburg, derde halte.
  • vanaf Leidseplein of Weesperplein: tram 7 richting Azartplein.

Auto
Lloyd Hotel is ook goed met de auto bereikbaar. Je kunt parkeren op drie minuten lopen van het hotel in parkeergarage Brazilië, Oostelijke Handelskade 1065. Deze is geopend tot 22.00 uur. De eerste anderhalf uur zijn gratis en daarna betaal je € 1,50 per half uur.

Vragen?

Als je vragen hebt over deze bijeenkomst, kun je contact opnemen met Juliette Kuling van Volle Maan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 020 - 524 60 90. Op de avond zelf is Juliete bereikbaar via 06 - 53 65 87 18.

Reserveer nu plaatsen voor deze gratis toegankelijke paneldiscussie