Poz Paradise

Datum 24 juli 2018 tot en met 05 augustus 2018

Wat doe je als je leven langer duurt dan je had gedacht? Met dromen die je jaren geleden hebt geparkeerd? Met verhalen die niemand meer wil horen? Wat doe je met een nieuwe generatie die anders in het leven staat dan jij?

Dit zijn de hoofdthema’s van Poz Paradise, een nieuw Nederlands toneelstuk over een toekomst met hiv. Deze wrange komedie is het verhaal van een groep “Long Term Survivors”: drie vrienden die de aidscrisis van de jaren negentig overleefd hebben en zich overeind proberen te houden in een razendsnel veranderende wereld vol nieuwe opties als PrEP. Maar ook het verhaal van een jongere generatie voor wie hiv niet meer het angstbeeld is dat het ooit was.

pozParadise 560

Het verhaal

Drie vrienden, vijftigers, al jaren hiv-positief, delen op Gran Canaria een villa die ze met typische zelfspot “Poz Paradise” hebben gedoopt. Ooit kochten ze samen dit huis om op een warme plek de laatste fase van hun leven af te wachten. Maar sinds de komst van nieuwe medicatie groeit er langzaam het besef dat er wellicht tóch een toekomst voor hun beschikbaar is. Maar hoe moeten ze die invullen? Dan komt hun paradijs onder vuur te liggen door de uitbreidingsplannen van een naburig Gay Holiday Resort, waar een nieuwe generatie op een heel andere manier in het leven staat. Vechten de drie vrienden voor hun veilige schuilplek, of gaan ze de buitenwereld in om een nieuwe start te maken in de tijd die hen nog rest?

De acteurs Harry Piekema, Mike Reus en Raymi Sambo spelen de hoofdrollen in de voorstelling. Verder zijn Frans Mulder en Doris Baaten te zien in de wrange komedie over hiv. De rest van de cast bestaat uit Huib Cluistra, Tim Teunissen en Harun Balci.

Première tijdens AIDS2018

Poz Paradise gaat eind juli 2018 in première in de Rabozaal van de Amsterdamse Stadsschouwburg. Als  onderdeel van het culturele programma van AIDS2018, de prestigieuze wetenschappelijke conferentie die in die periode in Amsterdam plaatsvindt. De voorstellingen in Amsterdam worden voorzien van Engelstalige boventitels. Speeldata Amsterdam: 23, 24, 25, 26, 27 en 28 juli 2018 en 1, 2, 3, 4 en 5 augustus 2018.