Regio Haaglanden in 2017

Gepubliceerd: 01 mei 2018

Regio Haaglanden organiseerde in 2017 drie soorten sociale activiteiten. Ook voor de vrijwilligers zijn deze activiteiten zinvol en sociaal.

Inlooplunch bij Buddy Netwerk Den Haag

seks nah en bord 1 250In het centraal gelegen pand van Buddy Netwerk was de wekelijkse inlooplunch met gemiddeld tien personen. Hieraan nemen veel Long Term Survivors deel. Bezoeker putten veel kracht uit deze bijeenkomst. Drie vaste bezoekers hebben een buddy. Van de vijf nieuwe bezoekers van het afgelopen jaar zetten twee zich nu ook in als buddy.

Gezamenlijke activiteit in de avonduren
Er is eenmalig een diner&film georganiseerd waar twaalf mensen aan hebben deelgenomen.

Barbecue

Voor het derde jaar op rij werd in de tuin van het Stadsklooster in augustus een grote barbecue georganiseerd, waar iedereen die te maken heeft met hiv welkom is. De 82 bezoekers vertegenwoordigden de grote diversiteit in de community en er kwamen ook veel professionals.

Communicatie

Maandelijks wordt de agenda verstuurd aan 105 e-mailadressen. De nieuwsbrief, met wetenswaardigheden, culturele informatie en regionaal nieuws verscheen eenmalig. Een papieren versie van de agenda en de nieuwsbrief is beschikbaar bij de inlooplunch en de hiv-consulenten.

Hiv-netwerkoverleg

Om de twee maanden vindt bij de GGD Den Haag overleg plaats tussen professionele organisaties in de hiv-zorg en preventie in Haaglanden. De Hiv Vereniging regio Haaglanden is een actieve partij in dit overleg. In 2017 zijn in samenwerking met de GGD twee projecten uitgevoerd die zijn ingebracht door regio Haaglanden.

Expositie seks? Nah en in Haaglanden

seks nah en bord 2 250Deze expositie besteedt aandacht aan hiv, wil het stigma rond hiv verkleinen en hiv zichtbaar maken voor het publiek in het Atrium van het stadhuis.
Als vervolg op de affiche ontwerpwedstrijd “I save seks” van de kunstacademies in 2015 zijn in 2017 65.000 Boomerangkaarten gedrukt en verspreid op 39 locaties in Den Haag en op 150 locaties in Amsterdam.

In de Expositie seks? Nah en in het Atrium van het Stadhuis presenteren de 12 partners van het gezonde seksnetwerkoverleg (hiv-netwerkoverleg) zich ieder op affiches, met een overeenkomstige beeldtaal. Met deze expositie is er een nieuw concept neergezet dat andere gemeenten kunnen volgen. Door de affiches te plaatsen naast de gemeenteloketten wordt de bezoeker gewezen op de mogelijkheden om in contact te komen met deze organisaties. Daarnaast is een folder verkrijgbaar en maken de Boomerangkaarten deel uit van deze expositie.