Seks in de spotlights

Gepubliceerd: 21 november 2017

overzicht vanaf verenigng 3 250In het Atrium van het Stadhuis in Den Haag staat van 20 november 2017 tot 12 februari 2018 de expositie Seks?Nâh èn! De samenwerkende organisaties van het Gezonde Seksnetwerk en het Haags Gemeentearchief willen allemaal de taboes en stigma’s rond seks doorbreken en daarbij bewustmaking en bewustzijn van goede seksuele gezondheid bevorderen. Seksualiteit en praten over Seks? Nâh èn! Het hoort bij het leven.

seks nah en bord 2 250Als je het Atrium binnenkomt zie je een reeks verlichte panelen waarop de organisaties laten zien waar zij voor staan en wat zij binnen het Haagse aanbieden. Vanuit de Hiv Vereniging is regiocoördinator Edwin van Dam actief. Het idee voor deze expositie komt van hem en is in samenwerking met de Anette van Schaik binnen het Gezonde Seksnetwerk uitgewerkt.

Neem vooral even de tijd om het Atrium in te lopen. Het is de moeite waard en kan je misschien inspireren.

Samenwerkende partners in het Gezonde Seksnetwerk zijn: Centrum 16•22, COC Haaglanden, GGD Haaglanden Gezondheidsbevordering en Centrum Seksuele Gezondheid, Hiv Vereniging regio Haaglanden – Leiden e.o., Jongeren Informatiepunt (JIP), hiv-behandelcentra HagaZiekenhuis en HMC Westeinde, Stichting Rainbow, Mara en Vobis en de landelijke samenwerkingspartner Rutgers.