Activiteiten en samenwerking staan centraal in 2020

Gepubliceerd: 25 februari 2020

Regio Haaglanden organiseert in 2020 drie soorten sociale activiteiten. Te weten: Inlooplunch in het COC Café in Den Haag, de Zomer-barbecue in de tuin van het stadsklooster en een avondactiviteit met Film & Diner. Ook voor de vrijwilligers zijn deze activiteiten zinvol en sociaal.

Activiteiten

woensdaglunch flyer tafels 300De wekelijkse inlooplunch, verzorgd door drie vrijwilligers, in het COC Café te Den Haag is een goede gelegenheid voor onderling contact. Hier kunnen Long Term Survivors en andere mensen die leven met hiv ook in gesprek komen met de geestelijk verzorger van Stichting Mara, een buddy vinden en informatie krijgen over activiteiten in de regio. De bezoekers van de lunch leveren ook suggesties voor activiteiten.

De avondactiviteit Film & Diner is bewust in de avonduren zodat ook mensen die overdag werken en daardoor niet naar de lunch kunnen aan deze activiteit deel kunnen nemen.

De Zomer-barbecue in de tuin van het Stadsklooster is eveneens een goede gelegenheid voor onderling contact. Bedoeld voor iedereen die leeft, werkt en zorgt met hiv. De barbecue is bewust grootschalig, waardoor meer mensen in de gelegenheid zijn elkaar op deze dag te ontmoeten. Er komen bezoekers vanuit heel Nederland naar deze barbecue. Voor een aantal is dit een eerste kennismaking met anderen mensen met hiv. Voor deze activiteit werken vier vrijwilligers nauw samen met de hiv-consulenten van de drie regio-ziekenhuizen en de GGD Haaglanden.

Samenwerking

Expo Hiv en Aids 2019 haaglanden overzicht 300Binnen de regio wordt samenwerking gezocht met de 3 regio ziekhuizen en de GGD Haaglanden. Het is belangrijk om de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de activiteiten van de Hiv Vereniging in regio Haaglanden op deze manier te versterken en kennis te delen over leven met hiv. Contacten worden onderhouden met hiv-consulenten en medewerkers afdeling seksuele gezondheidsbevordering en de poli seksuele gezondheid van de GGD Haaglanden. Zo wordt er 6x per jaar deelgenomen aan het gezonde seksnetwerkoverleg GGD Haaglanden en 2x per jaar een bezoek gebracht aan de hiv-consulenten (samen met een medewerker van de Hiv Vereniging). En ontstaan op projecten incidenteel samenwerking.