Welkom op de pagina van The Young Ones

The Young Ones is een groep jongeren van 11 tot en met 21 jaar. Al deze jongeren hebben hiv en worden gezien in een van de kinder hiv-behandelcentra (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Groningen). De groep is in 2003 ontstaan door een initiatief van het Sophia Kinderziekenhuis en het AMC/EKZ .

Voor deze jongeren was nog niets gevormd, maar daar bleek enorme behoefte aan te zijn. De Hiv Vereniging ondersteunt The Young Ones met randvoorwaarden en beheert de subsidie. Inmiddels houden de kinder-hiv-consulenten zich intensief bezig met deze leuke, enthousiaste groep! Elk jaar worden er activiteiten georganiseerd, van een weekend met z’n allen op stap tot een week weg naar het buitenland! En dit natuurlijk zonder ouders maar soms wel met broertjes/zusjes!

Naast een hoop lol en gezelligheid is er ook tijd en ruimte voor de serieuzere zaken:

Jongeren met hiv worstelen met het taboe rondom hiv, ze kunnen niet met vrienden/vriendinnen over deze infectie praten, vaak zijn broers/zussen niet op de hoogte! Workshops over: hoe ga je om met een geheim?, Hoe vertel je dat je hiv hebt?, worden met regelmaat gegeven, ook geven de jongeren vaak zelf aan waar ze een workshop over willen hebben.

This information is useful