Vragen over hiv en de coronavaccinatie

Published: 21 April 2021

In de eerste week van januari 2021 zijn in Nederland de eerste mensen gevaccineerd tegen het coronavirus. Wanneer kunnen mensen met hiv gevaccineerd worden? Welke vaccins worden er in Nederland gebruikt? En zijn de vaccins wel onderzocht bij mensen met hiv? En is er geen interactie met hiv-medicatie? We beantwoorden hier je vragen.

(Prefer this in English? Click here. Een voorkeur voor Engels? Klik dan hier.
Wil je meer lezen over hiv en het coronavirus? Klik dan hier.)

Vragen over het coronavaccin en hiv

Via het Servicepunt zijn verschillende vragen over hiv en het coronavaccin binnengekomen. We beantwoorden ze hieronder. Wanneer je nog vragen hebt die niet beantwoord zijn, neem dan contact op met het Servicepunt. Het Servicepunt is bereikbaar via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. of via 020 - 689 25 77 (maandag, dinsdag, donderdag van 14.00 - 22.00 uur).

Let op: dit artikel is voor het laatst bijgewerkt op 26 januari 2022. We vullen dit artikel aan zodra er nieuws is.

Hoe werken de verschillende vaccins?

Wereldwijd werken onderzoekers aan meer dan tweehonderd vaccins tegen COVID-19. Je leest hieronder wat de verschillende vaccins die in de Nederland verwacht worden inhouden.

vaccine platforms 750

Bron: The Economist (16 april 2020)

This information is useful