Verkorte versie van Workshopreeks Positief Leven in Alkmaar en Goes

Gepubliceerd: 24 februari 2020

Al jaren organiseert de Hiv Vereniging verspreid door het land de Workshopreeks Positief Leven. Tijdens zes bijeenkomsten, meestal ’s avonds, gaan de deelnemers met elkaar in gesprek over leven met hiv. Aan bod komen de laatste (medische) ontwikkelingen en praktische zaken die in het leven met hiv belangrijk kunnen zijn.

Ook is er aandacht voor hoe je hiv op een positieve manier een plek kunt geven in je leven. De begeleiders, zelf ook hiv-positief, bieden een veilige en ontspannen omgeving, waarin de privacy van de deelnemers gewaarborgd is. Zij brengen het gesprek op gang en zorgen ervoor dat iedereen zijn/haar verhaal kan doen en vragen kan stellen.
Uiteraard is het onderlinge contact heel belangrijk: de deelnemers delen hun ervaringen met elkaar en helpen daarmee elkaar op weg.

De Hiv Vereniging biedt de Workshopreeks Positief Leven aan in een aantal vaste (grotere) plaatsen in Nederland. Helaas zijn er onvoldoende vrijwilligers om de workshopreeks op meerdere plaatsen aan te bieden. Dat betekent dus dat deelnemers soms (ver) moeten reizen; voor anderen betekent de afstand dat ze niet kunnen/willen deelnemen.

Verkorte edities

Dit voorjaar gaan we in samenwerking met de behandelcentra in Alkmaar en Goes twee verkorte edities van de workshopreeks aanbieden, bestaande uit twee (in plaats van zes) bijeenkomsten. Het programma van de reguliere Workshopreeks Positief leven is voor deze gelegenheid ‘ingedikt’: alle thema’s uit de reguliere workshopreeks komen ook in deze verkorte editie aan bod, alleen op een andere, beknoptere manier.
We hopen op deze manier mensen met hiv te bereiken die wel behoefte hebben om daar met anderen over te praten en een stap willen zetten in hun leven met hiv, maar daar vanwege afstand of tijd niet eerder aan zijn toegekomen.

Aanmelden via hiv-consulent

De verkorte editie van de Workshopreeks Positief Leven in Alkmaar vindt plaats op zaterdag 7 en zaterdag 21 maart en is bedoeld voor mensen met hiv die onder behandeling zijn in Alkmaar. Neem contact op met je eigen hiv-consulent om je aan te melden.

De verkorte editie van de Workshopreeks Positief Leven in Goes vindt plaats op zaterdag 4 en zaterdag 18 april en is bedoeld voor mensen met hiv die onder behandeling zijn in Vlissingen en Goes. Neem contact op met je eigen hiv-consulent om je aan te melden.