Collectiviteitskorting in 2020

Gepubliceerd: 29 oktober 2019

De Hiv Vereniging biedt al jaren collectiviteitskorting op de zorgverzekering aan voor haar leden. We doen altijd ons best om zo veel mogelijk korting bij zoveel mogelijk verzekeringen te regelen. Vanaf 1 januari 2020 gaat deze korting echter veranderen.

Maximale korting op de basisverzekering daalt

Vanaf 1 januari 2020 daalt de maximale wettelijke korting op de collectieve zorgverzekering van 10% naar 5%. Er mag dus minder korting gegeven worden op de basisverzekering dan voorheen. De aanvullende verzekering kent geen maximumpercentage voor de collectiviteitskorting. Ook zijn de voorwaarden voor de korting strenger geworden, en hebben een aantal verzekeraars ervoor gekozen alleen collectiviteitskorting aan werknemers te bieden. Je leest hier meer over zorgverzekeringen. Je leest op zorgwijzer.nl meer over de maximale collectiviteitskorting.

Ander tussenkantoor per 1 januari 2020

We hoorden vorig jaar eind december van onze leden dat de communicatie met ons vorige tussenkantoor niet goed liep. Er werd geen eenduidige informatie verspreid, dit was zowel voor de leden als de Hiv Vereniging heel vervelend en we zijn dus overgestapt naar een ander tussenkantoor. Bij vragen over de collectiviteitskorting kan voortaan contact opgenomen worden met de zorgadviseurs van Heilbron via 0182 - 30 44 88 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Gemeentepolis

Hiernaast bieden de meeste gemeentes een gemeentepolis en collectiviteitskorting aan op de zorgverzekering voor mensen met een laag inkomen, chronische ziekte (hier valt hiv onder) of beperking. Elke gemeente heeft zijn eigen regelingen voor mensen met een laag inkomen. Met een inkomen tot 110% van het wettelijk minimumloon kom je doorgaans in aanmerking voor een collectieve zorgverzekering. De inhoud, vergoedingen en premie verschillen per gemeente en aangeboden zorgverzekering. De korting via de gemeente kan hoger zijn dan via de Hiv Vereniging. Kijk op gezondverzekerd.nl om te zien wat jouw gemeente aanbiedt.

Korting regelen

Hou de informatie over de collectiviteitesverzekering in de gaten voor het actuele aanbod van collectiviteitskorting. De pagina wordt uiterlijk in de week van 12 november geüpdatet (dan zijn de premies en voorwaarden van alle verzekeringen uiterlijk bekend).