Ben je aanvullend verzekerd? Vergeet niet te checken of je je lidmaatschap kan declareren!

Gepubliceerd: 21 november 2019

Sommige verzekeraars bieden korting of volledige vergoeding van het lidmaatschap van de Hiv Vereniging aan bij een aanvullende verzekering. Op de website van je verzekeraar lees je in hun voorwaarden of je in aanmerking komt voor (gedeeltelijke) vergoeding. Zoek hiervoor op de website naar ‘Vergoeding Lidmaatschap Patiëntenvereniging’. Je kan bij de meeste verzekeraars de (gedeeltelijke) vergoeding over 2019 nog terugvragen.

Ook in 2020 vergoeden een aantal verzekeraars het lidmaatschap (deels) bij een aantal aanvullende verzekeringen. Op www.zorgwijzer.nl/vergoeding/patientenverenigingen en op de website van je zorgverzekering vind je de voorwaarden voor vergoeding van het lidmaatschap in 2020. Je krijgt in 2020 een (gedeeltelijke) vergoeding bij:

• De Friesland: Optimaal (€ 25,-)
  • IZZ: Zorg voor de Zorg (€ 25,-), Zorg voor de Zorg + Extra 1 (€ 25,-), Zorg voor de Zorg + Extra 2 (€ 25,-), Zorg voor de Zorg + Extra 3 (€ 25,-)
  • Menzis: ExtraVerzorgd 2 (€ 50,-), Extraverzorgd 3 (€ 50,-)
  • Nationale Nederlanden: Comfort (volledig)
  • ONVZ: Optifit (€ 25,-), Topfit (volledig)
  • PMA: ExtraVerzorgd 2 (€ 50,-), Extraverzorgd 3 (€ 50,-)
  • PNOzorg: Optimaal (€ 25,-), Top (volledig)
  • Pro Life: Smallpolis (€ 25,-), Mediumpolis (€ 25,-), Largepolis (€ 25,-), Extra Largepolis (€ 25,-)
  • VvAA: Optimaal (€ 25,-), Top (volledig), Excellent (volledig)
  • ZEKUR: Extra (€ 25,-)
  • Zorg en Zekerheid: Standaard (€ 17,50 of € 20,-), Top (€ 17,50 of € 20,-), Plus (€ 17,50 of € 20,-), GeZZin (€ 17,50 of € 20,-)