Levering van medicatie voor drie maanden

Gepubliceerd: 19 september 2018

De afgelopen maanden heeft de Hiv Vereniging zich samen met de Nederlandse Vereniging van Hiv Behandelaren (NVHB) en de Verpleegkundig Consulenten Hiv (V&VN/VCH) ingezet om de problemen met levering van hiv-medicatie op te lossen.

Veel mensen kregen hun medicatie voor maximaal één maand mee bij de apotheek, terwijl hiv-medicatie na de instelperiode voor drie maanden meegegeven mag worden (ongeacht hoe duur de medicatie is). We hebben met meerdere apothekers en zorgverzekeraars gesproken, en het probleem lijkt minder voor te komen dan voorheen. Krijg je je medicatie nog niet voor drie maanden mee? Kijk dan hier wat je kan doen.

Heb je je apotheek gewezen op het akkoord van het Ministerie van VWS en krijg je je medicatie nog steeds niet voor drie maanden mee? Maak er dan een melding van via het Servicepunt, zodat we de apotheek of verzekeraar hierop kunnen aanspreken.

LET OP: ondertussen is er een update verschenen voor het jaar 2019, voor actuele informatie rondom dit onderwerp, klik hier.

Lees ook

Levering van (dure) medicatie bij chronisch gebruik per drie maanden – update 2019