Oproep: Jouw verhaal over de zorg & hiv

Gepubliceerd: 18 september 2018

Waar lopen mensen met hiv tegenaan als zij een beroep moeten doen op de gezondheidszorg, zoals een ziekenhuisbehandeling, kraamzorg, de huisarts, thuiszorg of andere vormen van zorgverlening of verpleging. Hoe wordt er gereageerd op hiv? Wat weten mensen die werken in de zorg van de overdracht van hiv? Maak je hiv wel of niet bespreekbaar en wat zijn daarbij dan de overwegingen of wat levert het op.

Actueel beeld over leven met hiv

Dit en volgend jaar gaan we een reeks van 24 artikelen publiceren met als doel het algemeen publiek een actueel beeld te geven over leven met hiv anno nu. Om zo discriminatie, uitsluiting, isolement en stigma te doorbreken en voorkomen. Met feitelijke informatie, persoonlijke verhalen van mensen met hiv, voorbeelden van hoe mensen zonder hiv zich opstellen en uiteindelijk tips en trucs voor zowel mensen met als zonder hiv. De serie over werk en opvang & school vind je bij het thema empowerment.

Jouw inspanning en resultaat

Voor het derde onderwerp 'zorg' zijn we op zoek naar mensen met hiv die hun ervaring willen vertellen. Waar ben jij tegenaan gelopen binnen de zorg en wat had dat met de hiv-status van jou of bijvoorbeeld je kind te maken. Hoe ben je hiermee omgegaan en hoe heb je jouw situatie kunnen verbeteren. Of hoe zijn jouw ervaringen tijdens een zorgvraag waarbij leven met hiv een rol speelt. Voel je je daardoor belemmerd? Wat heb je ermee gedaan en hoe is de situatie daardoor veranderd. En zijn zorgprofessionals goed op de hoogte van de feiten rondom hiv?

Wil jij meedoen aan de interviewreeks stuur dan een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin je naam, telefoonnummer en kort je verhaal over je ervaring rondom het thema 'zorg'. We nemen dan snel contact met je op.