Oproep: Jouw verhaal over hiv anno 2018

Gepubliceerd: 26 maart 2018

Waar lopen mensen met hiv tegenaan als je denkt aan werk. Hoe wordt er gereageerd op hiv in je vrije tijd. Weten mensen in het algemeen wat n=n betekent in een seksuele relatie. Is hiv bespreekbaar in een zoektocht naar steun in spiritualiteit en geloof. Wat is de focus in het onderwijs en opvang als het gaat over kinderen met hiv. En de zorg, krijgt iemand met hiv ook de behandeling die nodig is en daarbij de juiste omgangsvorm.

Actueel beeld over leven met hiv

Dit en volgend jaar gaan we een reeks van 24 artikelen publiceren met als doel het algemeen publiek een actueel beeld te geven over leven met hiv anno nu. Om zo discriminatie, uitsluiting, isolement en stigma te doorbreken en voorkomen.Met feitelijke informatie, persoonlijke verhalen van mensen met hiv, voorbeelden van hoe mensen zonder hiv zich opstellen en uiteindelijk tips en trucs voor zowel mensen met als zonder hiv.

Jouw inspanning en resultaat

Voor de  eerste drie  onderwerpen ‘werk’, 'school en opvang' en ‘zorg' zijn we op zoek naar mensen met hiv die hun ervaring willen vertellen. Waar ben jij tegenaan gelopen in je werk en wat had dat met je hiv-status te maken. Hoe ben je ermee om gegaan en hoe heb je jouw situatie kunnen verbeteren. Of wat is jou overkomen op school, tijdens studie of bij de opvang van je kind waarbij leven met hiv een rol speelde en je daardoor belemmerd voelde. Wat heb je ermee gedaan en hoe is de situatie daardoor veranderd. En zijn zorgprofessionals goed op de hoogte van de feiten rondom hiv?

Wil jij meedoen aan de interviewreeks stuur dan een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin je naam, telefoonnummer en kort je verhaal over je ervaring rondom het thema ‘werk’, 'school & opvang' of ‘zorg' (deze drie thema's pakken we deze maanden op). We nemen dan snel contact met je op.