Animatie over Leermodule Positief in beeld op Aids2018

Gepubliceerd: 25 juli 2018

Aids2018: Tijdens de workshop over Positief in beeld op de stand van Positively Dutch is een informatieve animatie gepresenteerd. Deze animatie laat op een beeldende manier zien wat de leermodule  inhoudt.

De 'leermodule Positief in beeld' zet studenten zelf actief aan het werk en wordt groepsgewijs via opdrachten toegewerkt naar een eindopdracht: het geven van voorlichting over hiv. Deze voorlichting kan worden gegeven binnen de eigen scholengemeenschap of opleiding of aan een zelf gekozen doelgroep. Door zelf kennis te verzamelen en deze over te dragen op de gekozen doelgroep tijdens een voorlichtingsbijeenkomst, wordt een hoog leerrendement behaald en de kennis over hiv vergroot. Zo dragen alle studenten direct bij aan het maatschappelijk doel van deze leermodule: hiv zichtbaar en bespreekbaar maken en daarmee het stigma rondom hiv in Nederland laten afnemen.

De leermodule Positief in beeld is ontstaan uit een samenwerking tussen Summa Zorg en de Hiv Vereniging. Met deze leermodule willen zij gezamenlijk hiv op een positieve wijze in beeld brengen in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.

Voor meer informatie over de Leermodule Positief in beeld kunt u contact opnemen met het Servicepunt van de Hiv Vereniging: elke ma, di, do van 14.00 - 22.00 uur op telefoonnummer 020 - 689 25 77. Of stuur een e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Er kan dan besproken worden hoe de module goed kan aansluiten bij de opleiding.