Een korte kennismaking: Poz&Proud

Gepubliceerd: 18 juli 2018

Aids2018: Poz&Proud (een van de secties binnen de Hiv Vereniging) komt al twaalf jaar op voor de belangen van homomannen met hiv. Een van hun belangrijkste drijfveren is empowerment: Poz&Proud wil homomannen met hiv weerbaarder maken, zodat ze open over hun hiv-status kunnen zijn.

Daarnaast wordt er veel tijd en energie gestoken in het vergroten van zichtbaarheid van hiv. Een grotere zichtbaarheid draagt bij aan het bestrijden van het op onwetendheid en angst gebaseerde stigma, en deze openheid kan mannen met hiv enorm veel zelfvertrouwen en kracht geven. Poz&Proud – trotse, open homomannen met hiv – werpt zich dan ook graag op als rolmodel.

Op zaterdag 28 juli loopt Poz&Proud mee met de Pride Walk en op zaterdag 4 augustus vaart de ‘Helden met hiv’ boot mee tijdens de Canal Parade, hét hoogtepunt van de Amsterdam Pride en hét grootste podium om hiv binnen de homoscene zichtbaar te maken.

Ook organiseert Poz&Proud regelmatig sociale activiteiten, waaronder maandelijkse borrels en het jaarlijkse weekend weg in Orvelte. Check de website voor meer informatie!

Poz&Proud wordt gerund door een maandelijks vergaderende kerngroep en heeft meer dan twintig vrijwilligers die bij de uitvoering van activiteiten ondersteunen.

Tijdens het International Aids Conference is Poz&Proud aanwezig in de Global Village (stand Hiv Vereniging), te weten op maandag 23 juli en woensdag 25 juli (beide dagen in de middag). Er is dan volop gelegenheid om met de kerngroepleden in contact te treden.